סטודנטיות שילמו למתחזה שתיבחן בשמן – ומואשמות בסיוע להתחזות, בזיוף ובקבלת דבר במרמה

שמונה סטודנטיות שנרשמו למבחן חובה באנגלית לתלמידי תואר ראשון, רצו לחסוך לעצמן טרחה – והציעו לסטודנטית אחרת להיבחן במקומן • זו, מצידה, לאחר שווידאה שקיים דמיון בין המראה שלה לזה של הנבחנות בתעודות הזהות שלהן, נבחנה והכניסה לכיסה אלפי שקלים • כעת גם היא עלולה להיות מואשמת בסיוף ובהתחזות

סטודנטים במבחן (ארכיון). צילום אילוסטרציה: Getty Images

לא מעט סטודנטים היו מוכנים לוותר על מבחן שבוחן את הידע שלהן באנגלית, אך יש כאלו שמצאו שיטה קלה לעבור את המבחן: לשלם לסטודנט אחר כדי שיתחזה להם וייבחן בשמם למבחני הידע באנגלית במוסדות האקדמיים השונים.

זה מה שעשו, על פי כתב אישום שהוגש נגדן לאחרונה, שמונה סטודנטיות בנות 23-19 תושבות בית שמש, ירושלים, ביתר עלית ושדרות, ומואשמות כעת בסיוע להתחזות, בזיוף ובקבלת דבר במרמה.

פתיחת שנת הלימודי האקדמית בקמפוסים | יניב זוהר

השמונה - שבשנים 2022-2023 למדו במוסדות אקדמיים שונים, והיו מחויבות להיבחן במבחן הידע הארצי באנגלית לסטודנטים בתואר ראשון (מבחן אמיר"ם) – מואשמות כי הן נרשמו למבחני אמיר"ם, כל אחת בנפרד, אך במקום להיבחן בעצמן נבחנה בשמן סטודנטית אחרת, במרמה ותוך התחזות וזיוף, תמורת תשלום של אלפי שקלים שהועבר אליה.

שמה של המתחזה עבר מפה לאוזן בין סטודנטיות, ובהן הנאשמות, כמי שמוכנה להיבחן במרמה בשמן של האחרות תמורת תשלום. הנאשמות, כל אחת בנפרד, יצרו עמה קשר וביקשו ממנה להיבחן במרמה במקומן. זו נהגה להסביר להן שהסיכוי כי תיתפס כמתחזה נמוך, שכן רמת בדיקת זהות הנבחנים נמוכה.

לאחר שמצאה כי קיים דמיון בסיסי בין חזותה שלה לתמונה של הנבחנות בתעודת הזהות, סיכמה המתחזה עם הסטודנטיות על פרטי המבחן והתשלום – וניגשה למבחן במקומן.

במקביל לאותן סטודנטיות, המתחזה עצמה קיבלה מהפרקליטות הודעה שלפיה נשקלת העמדתה לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של התחזות, זיוף וקבלת דבר במרמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר