"במרתון המטרה היא מדליה": באיגוד האתלטיקה מכוונים גבוה לקראת פריז 2024

מנכ"ל האיגוד גל לוי נחוש: "זה נשמע יומרני, אבל מי שלא מציב יעדים לא מגיע אליהם" • לונה צ'מטאי סלפטר בנשים ומארו טפרי בגברים הם המועמדים הבולטים להישג ההיסטורי המיוחל

הג'ודוקא האולימפי פיטר פלצ'יק בביקור פצועים באיכילוב. קרדיט: דוברות איכילוב

הספירה לאחור לקראת המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב נמשכת, והיום (שלישי) חשף איגוד האתלטיקה של ישראל את התוכניות שלו לשנה הקרובה. באיגוד סימנו כמובן את המטרות לקראת אירוע השיא בבירת צרפת.

במפגש עם עיתונאים, הכריז מנכ"ל האיגוד גל לוי, ביחד עם המנהלים המקצועיים, רוגל נחום ואיתי מגידי, כי הם מקווים לצאת עם משלחת שתמנה בין 8 ל-10 ספורטאים, ולהשיג מדליה אולימפית היסטורית בענף, וליתר דיוק בריצת המרתון. נכון להיום, הבטיחו את מקומם בין רצי המרתון לונה צ'מטאי סלפטר בנשים ומארו טפרי בגברים, כשעוד שלושה רצים, גירמה אמרה, גשאו איילה ואיימאו עלמייה, ייתחרו על שני מקומות נוספים בקריטריון האולימפי.

 טפרי ישתתף עד המשחקים במרתון רוטרדם באפריל, אמרה יקח חלק בחצי מרתון ליסבון במרץ, איילה במרתון סביליה בחודש הבא ועלמייה יגיע במרץ למרתון טוקיו. כולם יקחו חלק ביוני באליפות אירופה ברומא, שם ירוצו חצי מרתון. 

מארו טפרי. שאיפות גדולות, צילום: GettyImages

 

עוד בגברים, יתמודדו על מקומם באולימפיאדה גם קופץ הגובה יהונתן קפיטולניק, הספרינטר רץ ה-200 מטר בלסינג אפריפה ורץ ה-10,000 מטר טדסה גטהון, כששני האחרונים נמצאים היום בתוך הדירוג האולימפי, המאפשר את השתתפותם. 

 אצל הנשים, באיגוד מקווים שאל צ'מטאי סלפטר, יצטרפו במרתון גם ביטי דויטש ומאור טיורי, ובנוסף דרך הדירוג, גם קופצת המשולשת חנה מיננקו ורצת ה-3000 מכשולים אדוה כהן. כ-20 אתלטים ואתלטיות, צפויים לקחת חלק באליפות אירופה. 

 לוי אמר: "זה אולי יישמע יומרני, אבל במרתון המטרה היא מדליה, מקווה שהכל יתכוונן לשם,  מדליה באתלטיקה לישראל בפעם הראשונה, מי שלא מציב יעדים לא מגיע אליהם".

מיננקו. לא מוותרת על מקומה בפריז, צילום: אי.פי

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר