X

רופאת עור מאוניברסיטת הארוורד: תאכלו את הדבר הקטן הזה כל יום ולא יהיו לכם קמטים

המומחית העלתה סרטון טיקטוק שעבר את 80 אלף הצפיות והסבירה מדוע צריך להוסיף שקדים לתזונה שלכם. וזה עוזר, היא אומרת, גם נגד היפרפיגמנטציה

לאכול מעט ובריא ולהיפטר מקמטים. צילום: Freepik

ד"ר נירה, מומחית לרפואת עור בוגרת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, חשפה דרך קלה וטבעית לשמירה על עור צעיר ונטול קמטים. המומחית, הידועה בשם @dermatologysurgeon בטיקטוק שיתפה את הטיפ הבריאותי הזה בסרטון שצבר מאז למעלה מ-80 אלף צפיות.

"אני מייעצת למטופלים שלי על הצורך בצריכת שלושה חופנים של שקדים בכל יום. שקדים הם תרופה טבעית לקמטים", הצהירה הדוקטור. "ניסוי קליני של 16 שבועות הראה שאצל נשים שצרכו כשלושה חופנים של שקדים ביום הייתה ירידה משמעותית בקמטים ובפיגמנטציה".

@dermatologysurgeon#wrinkles#skincaretips#skincare#almond#fyp♬ original sound - random.shii089

טיפוח העור הוא נדבך מרכזי בבריאות הכללית, ואף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לטפל במיוחד בעור שלנו. מחקרים מראים שהעור - האיבר הגדול ביותר בגוף - מושפע ממגוון גורמים, כולל תזונה, סביבה ופעילויות יומיומיות. בעוד שהזדקנות וקמטים היא בלתי נמנעת, שיטות טבעיות יכולות לעזור להאט את התהליך, ולבטל את הצורך באמצעים פולשניים כמו ניתוחים פלסטיים או בוטוקס.

כשאנחנו בתחילת שנה חדשה, מתן עדיפות לבריאות העור הוא סימן של החלטות תזונתיות חכמות. ד"ר נירה, שסיימה את לימודיה ואת מלגת סרטן העור בבית הספר לרפואה בהרווארד, הדגישה את העובדה שדיאטה לבדה אינה מספקת.

3 חופנים ואין לכם קמטים!, צילום: @8photo / Freepik

"אכילת שקדים עשויה לשפר מעט קמטים, אך לא באופן דרמטי, ןיש צורך במחקר נוסף. לתוצאות מיטביות מרחו קרם הגנה יומיומי, השתמשו בסרום נוגד חמצון עם ויטמין C ושלבו רטינואידים בשגרה שלכם", אמרה הדוקטור ל"ניו יורק פוסט".
כתמיכה בטענתה, היא התייחסה למחקר קליני שבועות של אוניברסיטת דיוויס בקליפורניה שפורסם ב-MDPI Journals בשנת 2021. המחקר מצא שנשים שצרכו כ-400 קלוריות של שקדים ביום - או כשלושה חופנים - חוו הפחתה משמעותית של קמטים עדינים והיפרפיגמנטציה.

לפי ה"ניו יורק פוסט", המחקר, שכלל 49 נשים לאחר גיל המעבר, דיווח על ירידה של 16% בחומרת הקמטים וירידה של 20% בהיפרפיגמנטציה לאחר שישה חודשים. יתרה מכך, הנשים שאכלו שקדים נהנו מלחות מוגברת של העור בלחיים ובמצח בסוף המחקר.

בעוד ששקדים אינם כדור קסם לקמטים, הם דרך טעימה וטבעית לתמיכה בבריאות העור. זכרו, חופן שקדים ביום שומר את הקמטים רחוקים!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר