ח"כ כהנא ל"ישראל היום": "לצאת לבחירות אחרי המלחמה"; שקד: "אם הממשלה הייתה פועלת לאט יותר - היה רוב שמרני"

כהנא: "בעזרת השם תקום קואליציה ציונית רחבה, שבה נסדיר את היחסים בין הרשויות" • שקד: "פסק הדין כשלעצמו מלמד שקם מחנה שמרני בבית המשפט העליון"

הדיון בבג"ץ הסבירות (ארכיון). צילום: אוליבייה פיטוסי

הסערה לאחר פרסום פסיקת בג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות נמשכת. ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אמר ל"ישראל היום" בעקבות החלטת בג"ץ כי "אחרי המלחמה צריך לצאת לבחירות". לדבריו, "בע"ה תקום קואליציה ציונית רחבה שבה נסדיר את היחסים בין שלוש הרשויות בהסכמות רחבות".

ח"כ כהנא, צילום: אורן בן חקון

השרה וחברת הכנסת לשעבר איילת שקד מסרה ל"ישראל היום": "פסק הדין כשלעצמו מלמד שקם מחנה שמרני בבית המשפט העליון. אם הממשלה הייתה מחכה עוד קצת ופועלת לאט יותר - היה כבר רוב שמרני שלא היה פוסל את החוק. מה שיידרש מהכנסת הבאה זה לחוקק חוק יסוד: חקיקה שיעגן את הסמכויות של הרשויות ואת הדרך שבה מחוקקים חוקי יסוד".

איילת שקד (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

"בשעת מלחמה, כשחיילינו מחרפים את נפשם למען המולדת והמשפחות השכולות היקרות מדברות על אחדות וכמה זה חשוב, אין זה הזמן לעסוק במחלוקות כאלה", הוסיפה שקד. "הנושא הזה פירק את החברה הישראלית, וטוב היה אם היו מוצאים דרך לדחות את פסק הדין".

יו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה שהיה מיוזמי החקיקה המשפטית, אמר בראיון לגלי צה"ל הבוקר: "אני לא מתכנן לעסוק בזה עכשיו. מסיבה מאוד פשוטה - יש אויב בשער, עצם העיסוק בסוגיה הזאת עכשיו מיותר".

עוד הוסיף: "עיסוק עכשיו במה שמפלג הוא דבר לא נכון, גם אם יהיו אנשים שיתאמצו בכוח, ולא משנה איפה הם יושבים. רוב הפוליטיקאים כן פועלים בהתאם לגודל השעה. יש שיתוף פעולה מלא". לגבי אירועי שבעה באוקטובר אמר רוטמן: "הוויכוחים על מי אשם – זה פשוט לא הזמן שלהם".

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

גם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט הגיב לפסיקת בג"ץ ועקץ: "אני רוצה לברך את החברים יריב לוין ושמחה רוטמן. אם אהרן ברק הוא אבי ההפיכה המשפטית הראשונה - הם אמורים לקבל את התואר של אבות המהפכה המשפטית השנייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר