חוסל סגן הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי; דיווח ערבי: בארגון הטרור הודיעו על "הקפאת השיחות על עסקת חטופים"

עשרות מחבלים חוסלו בחופי עזה ובג'בליה - חלק מהם הפעילו רחפנים • ארבעה מחבלים חוסלו בכפר עזון • בסוריה טוענים: "ישראל תקפה בדמשק הלילה" • פשיטה על בית מפקד חטיבת העיר עזה • חלונות נופצו בבניין בשלומי: "נ"ט של חיזבאללה פגע, זה אירוע חמור" • גלנט בהערכת מצב: "התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה"

צפו: רגע חיסול אל-עארורי בביירות

היום ה-88 למלחמה: חמאס וחיזבאללה אישרו את חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סלאח אל-עארורי, בתקיפת מל"ט ישראלי ברובע הדאחייה בביירות. במקביל, התמרון הקרקעי של צה"ל בשטח הרצועה נמשך. לפי דיווחים, כוחות צה"ל פועלים באזורים הצפון-מזרחיים של חאן יונס, כשגם בגזרות הנוספות מתוח.

תיעוד: פעילות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה \\ דובר צה"ל

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

פרויקט כוונות חמאס, צילום: ללא קרדיט

עדכונים שוטפים

00:12: חיזבאללה הודיע על עוד 3 תקיפות לאורך גבול הצפון. בסך הכל 10 תקיפות ביום שלישי.

00:10: שני חיילי צה"ל נפצעו קל מטיל נ"ט שנורה משטח לבנון

23:20: דיווח: שלושה פיצוצים בכלי שיט סמוך לחופי תימן.

22:58: חיזבאללה לקח אחריות על תקיפה בגבול הצפון בסביבות עשר וחצי בערב. מאז הבוקר ארגון הטרור לקח אחריות על שבע תקיפות סה"כ.

22:40: מקורות לערוץ הסעודי "א-שרק": "חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו לקהיר על הפסקת המשא ומתן עם ישראל. חמאס הודיע לקהיר כי חיסולו של אל-עארורי פיצץ את כל מאמצי התיווך".

22:39: מחבלים של חיזבאללה ירו טיל נ״ט לעבר מוצב צה״ל ברכס רמים. צה״ל מגיב באש טנקים.

22:36: דובר מחלקת המדינה האמריקנית: ארצות הברית דוחה את האמירות המתלהמות וחסרות האחריות של השרים הישראלים סמוטריץ' ובן גביר. לא צריכה להיות עקירה המונית של פלשתינים מעזה.

22:30: תיעוד חדש: נסראללה בביקור תנחומים בחודש דצמבר האחרון

נסראללה בביקור תנחומים בחודש דצמבר האחרון

22:07: חיזבאללה בהודעה רשמית: "אנחנו רואים בחיסול עארורי תקיפה חמורה על לבנון, תושביה, ביטחונה, ריבונה וההתנגדות שלה. הפשע לא יעבור ללא תגובה ועונש".

21:52: נתניהו למשפחות החטופים: נשקלת האפשרות של הגליית צמרת חמאס מעזה.

21:48: ברשת אל-אקצא הודיעו על ארבעה הרוגים נוספים מלבד עארורי ושני המפקדים: מוחמד זכי שאהין, מוחמד א-ריס, מוחמד בשאשה ואחמד חמוד. סה"כ שבעה הרוגים בתקיפה/

21:45: מנהיג חמאס הנייה הגיב לחיסול סגנו עארורי: "זאת פעולת טרור, הכיבוש יישא באחריות להשלכות החיסול". 

21:03: על רקע האירועים בביירות, בלינקן דחה את ביקורו בישראל.

20:49: דובר צה״ל: "אנחנו במוכנות גבוהה לכל תרחיש. ממוקדים בלחימה בחמאס".

צעדות מחאה נגד חיסולו של אל עארורי ברחבי יו"ש ולבנון // רשתות ערביות

20:31: בעקבות אירועי הערב, הקבינט המדיני ביטחוני נדחה למחר. בנוסף, בשעה זו מתכנסים ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, השר איזנקוט והשר גנץ, שלא במסגרת הדיון המתוכנן של קבינט המלחמה.

20:18: דיווח באל-חדת' הסעודי: אל-עארורי התכוון לנסוע כדי לפגוש את המתווכים בשבוע הבא - להתייעצות על הפסקת האש והיה בקשר עימם. המו"מ על עסקת חליפין נדחה עד להודעה חדשה לאחר החיסול. שני המפקדים האחרים בחמאס שחוסלו בתקיפה הם עזאם אל-אקרע אבו עמאר - בכיר בשלוחת לבנון, וסמיר אפנדי.

זווית נוספת על זירת החיסול בביירות // רשתות ערביות

20:04: סוכנות הידיעות האיראנית מאהר מדווחת כי אבו עאמר, אחראי המבצעים של חמאס בדרום לבנון, חוסל גם.

19:52: דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס: בכירים אמריקניים אומרים כי ישראל אחראית לחיסול אל-ערורי בביירות. לידיעה המלאה

אזור החיסול בשכונת הדאחייה בביירות, צילום: רויטרס

19:40: דיווח ב"גזה ריפורט": דמות מבצעית של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן נמנית כנראה גם היא בין ההרוגים בלבנון.

הנהגת חמאס, כולל סלאח אל-עארורי, צופים בהנאה בזוועות 7 באוקטובר

19:23: ברשת אל-מיאדין הלבנונית מדווחים כי מספר ההרוגים בתקיפה בלב רובע הדאחייה בביירות, שבמסגרתה חוסל סגנו של איסמעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, עלה לשישה. לידיעה המלאה

18:57: כחודש לאחר פרוץ המלחמה, אמר שר הביטחון יואב גלנט באחת ממסיבות העיתונאים שקיים כי "אם ישמעו שתקפנו בביירות - תדעו שנסראללה עבר את הקו האדום".

גלנט: אם תשמעי שתקפנו בביירות - תביני שנסראללה עבר את הקו האדום // צילום: לע"מ

18:49: ביישובי יהודה ושומרון מעדכנים כי ישנה הגברת ערנות בכל הגזרות בעקבות חיסול סלאח אל- ערורי, שהיה אחראי על הוצאת פיגועים רבים בגזרה.

18:27: ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב: "המאמץ נמשך, המגעים מתקיימים, הם לא נותקו. היה אולטימטום של החמאס, עכשיו הוא קצת התרכך. המגעים האלה מתקיימים עכשיו".

זירת הפיצוץ ברובע הדחייא בביירות

18:17: סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת כי כטב"מ ישראלי תקף משרד של חמאס בביירות. לפי הדיווח יש 3 מחוסלים. על פי דיווחים ערביים אחרים, יש כמה הרוגים ופצועים בזירה.

זירת הפגיעה במשרדי חמאס בביירות

18:00: פיצוץ עז נשמע בפרבר הדרומי של ביירות. הפיצוץ אירע ברובע הדאחייה בביירות, שנחשב למעוז של ארגון בטרור חיזבאללה.

פיצוץ ברובע הדאחיה בביירות

18:00: הותר לפרסום: סמ"ר סופיאן דגש, ממגאר, לוחם בגדוד ההנדסה 601 שבעוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 21 בנופלו. לידיעה המלאה

סמ"ר סופיאן דגש, תושב הכפר הדרוזי מע׳אר, נפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

17:58: אזעקות במתת. בשלומי ירי רקטי - נפילות השטחים פתוחים

17:48: אעזקות הופעלו ביישובי העוטף: שדרות, איבים, ניר עם.

17:38: אזעקות הופעלו בשלומי. 

17:00: דובר צה"ל עדכן כי במהלך סריקות בתים במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה איתרו לוחמי חטיבות 188 וגולני אמצעי לחימה בבתים רבים. באחד מהם, בית משפחה עם ילדים, נמצאו רקטות ארוכות טווח - בעלות טווח שיגור של 20 ק"מ. עוד אותר באותו בית "אמצעי לחימה נוסף", ששימש את חמאס. בין אמצעי הלחימה שנמצאו בבתים השונים: רקטות, פירי מנהרות וחומרי הדרכה ומודיעין של חמאס.

רקטות ומשגרי טילים: חטיבה 188 מצאה אמל"ח בתוך בית משפחה // דובר צה"ל

16:01: בכיר מאוד בג'יהאד האסלאמי מסר לרשת הלבנונית "אל־מיאדין" כי ההצעה שהוגשה למצרים היא בשם ארגונו ובשם חמאס יחד. הבכיר הוסיף כי ההצעה קובעת בסעיף הראשון שלה כי יש להחיל הפסקת אש ונסיגה מוחלטת של כוחוות צה"ל מרצועת עזה, לפני כל הסכם. עוד אמר הבכיר כי כל מה שמופץ בתקשורת על עסקאות חטופים שמחולקות לשלבים מתייחס רק לאחר יישום של הפסקת האש ונסיגת כוחות צה"ל ולא קודם לכן. לדברי אותו גורם, ההצעה שהוגשה למצרים כוללת גם תנאי לשיקום רצועת עזה עם ערבויות של מועצת הביטחון של האו"ם.

15:37: בדקות האחרונות נשמעו אזעקות במשגב עם. זוהו שיגורים מלבנון. נפילות בשטחים פתוחים ללא נזק.

15:26: אזעקות הופעלו בגליל מערבי, בערב אל-עראמשה.

15:03: דיווח: ביתו של מפקד גדודי חללי אל-אקצא ברצועה הושמד.

הפצצות חיל האוויר מזרחית למחנה אל-נוסייראת, צילום: רשתות ערביות

14:35: "אל-מנאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי ישראל תקפה באמצעות כטב"מ בכפר יארון בדרום לבנון. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על תקיפה של כטב"מ בגבול הצפון.

14:29: ראשי העיריות בצפון רצועת עזה הודיעו במסיבת עיתונאים כי העיריות שלהן הושבתו לחלוטין ויצאו משירות. זאת בעקבות התקיפות שהרסו את המטות העירוניים ואת תשתיות המים והביוב והכבישים.

14:21: שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום לרצועת עזה וקיים הערכת מצב בציר צלאח א'-דין המשמש כמסדרון הומניטרי. "התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה - ללא הכרעה ברורה לא נוכל לחיות במזרח התיכון", אמר גלנט ללוחמים.

גלנט ברצועה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

14:00: צה"ל איתר מעוז מודיעין של חמאס בעיר עזה: 37 מבנים, מעליות ומנהרות בעומק כ-20 מטרים. לידיעה המלאה

בונקר השליטה התת-קרקעי // דובר צה"ל

12:44: במיליציות הפרו-איראניות בעיראק דיווחו על תקיפה נגד בסיס אמריקני ליד שדה התעופה ארביל שבצפון המדינה. לפי ההודעה, התקיפה בוצעה על ידי כטב"מ.

12:42: משרד הבריאות שבשליטת חמאס בעזה מדווח כי מספר ההרוגים בתקיפות ברצועה מתחילת המלחמה עלה ל-22,185 איש. יותר מ-57 אלף פצועים בדרגות שונות.

12:31: על פי דיווחים ברצועה, 207 הרוגים ו-338 פצועים בתקיפות צה"ל ביממה האחרונה.

בעזה מפרסמים תיעודים מההרס ברחבי רצועת עזה 26.12.2023 // רשתות ערביות

12:30: החשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל - זוהתה נפילה בסמוך לגבול, אין נפגעים, האירוע הסתיים.

11:22: חשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל.

11:00: בשבועות האחרונים לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נלחמו במוקדי לחימה מרכזיים, ביניהם ניהלו קרבות במחנה הפליטים שאטי, המרובע הביטחוני, מחנה הפליטים ג׳אבליה ודרג׳ תופאח. במהלך פשיטה השתלטו הלוחמים על תשתית טרור הממוקמת בביתו של מפקד חטיבת העיר עזה ובכך אפשרו כניסה של כוחות מיוחדים לסריקות.

תיעוד: צוות הקרב של חטיבה 460 בהיתקלות ובפעילות במרחב דרג' תופאח \\ דובר צה"ל

10:50: טורקיה עצרה 33 חשודים בחשד לקשרים לכאורה עם המוסד. משרד התובע הראשי באיסטנבול הוציא צווי מעצר ל-46 חשודים. 

10:30: צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון; מטוס קרב תקף במהלך הלילה תשתית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל. 

תיעוד מתקיפת התשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון \\ דובר צה"ל

09:50: הבוקר נפלו שני טילי נ״ט בשלומי. טיל אחד התפוצץ ליד בניין קומות נגרם נזק קטן לרכוש. יש לציין כי האזעקה איננה פועלת מול טילי נ״ט. ראש מועצת שלומי גבי נעמן: "זהו אירוע חמור מאד ובנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. הירי הבוקר ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי. אנו לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן".

09:45: במהלך היממה האחרונה כוחות זרוע הים והחטיבות המתמרנות זיהו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה במטרה לפגוע בכוחותינו. כוחות זרוע הים, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר והכוחות הקרקעיים חיסלו מספר מחבלים והשמידו מטענים שהיוו איום על הכוחות.

09:34: זוהה שיגור מלבנון לעבר שלומי, ללא נפגעים. בצה"ל משיבים בארטילריה.

08:24: כוחות צה"ל חיסלו מחבלים שהניחו מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה. מחבלים חוסלו בג'בליה באמצעות רחפנים.

צילום: דובר צה"ל

08:18: דיווחים שצה"ל תוקף בלבנון.

07:30: ארבעה מחבלים חוסלו במהלך מבצע בכפר עזון. קצין במילואים נפצע בינוני.

06:55: דיווחים: ישראל תקפה הלילה בדמשק, נגרם נזק.

05:15: צה"ל בתגובה לאירוע שבמסגרתו לוחם הרג מחבל שבוי: "בפעילות צה"ל ברצועת עזה אמש נתפס מחבל, הוחזק על ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה הועבר המחבל לשמירה של לוחם, אשר על פי החשד ביצע ירי לעברו בשלב מסוים וגרם למותו. בעקבות המידע הראשוני שנמסר נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית ביחס לנסיבות ביצוע הירי".

03:40: דיווח ברשתות ערביות: כוחות צה"ל פועלים באזורים הצפון-מזרחיים של חאן יונס.

03:20 דיווח: 72,436 תושבים לבנונים פונו מבתיהם ביישובי דרום לבנון עקב המתיחות הביטחונית בגבול בין ישראל ללבנון.

02:00: חיל הים האמריקני הודיע רשמית: לאחר שהגיעה לאזורנו עם פתיחת המלחמה, נושאת המטוסים הגדולה בעולם, ה"ג'ראלד פורד", עושה את דרכה חזרה לארה"ב. 

נושאת המטוסים פורד (ארכיון), צילום: מהחשבון הרשמי

00:02: ביום השנה החדשה: פקקי ענק בדרך לנמל התעופה JFK בניו יורק בשל הפגנות פרו-פלשתיניות. במשטרת ניו יורק הזהירו מפני עיכובים בטיסות הרבות.

מפגינים פרו פלשתיניים חוסמים את שדה התעופה בניו יורק (ארכיון), צילום: רויטרס

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר