הקאמבק של נאומי אוסקה למגרשים הוכתר הבוקר (שני) בהצלחה. המדורגת 1 בעולם לשעבר, שלא שיחקה מאז ילדה את בתה הבכורה שי (כן, לא טעינו) ביולי, התקבלה בתשואות אדירות באוסטרליה. ה-3:6, 6:7 (9) על תמרה קורפאץ' הגרמנייה בסיבוב הראשון בטורניר בריסביין היה בעיקר מרגש - הניצחון הראשון שלה מזה 15 חודשים.
אוסקה בת ה-26 השיגה 36 ווינרים וניצלה 29 טעויות לא מחויבות של יריבתה כדי לסגור עניין אחרי משחק שארך כמעט שעתיים. "חלק ממני הרגיש ששי צופה בי", התייחסה אוסקה לביתה שנשארה בארה"ב, שם היא מתגוררת. "רציתי לעשות כמיטב יכולתי בשבילה".
3 צפייה בגלריה
אוסקה
אוסקה
יש לה סיבה טובה לחייך. אוסקה
(צילום: Chris Hyde/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
אוסקה
אוסקה
ואי אפשר בלי סלפי לאוהדים
(צילום: William WEST / AFP)
האמת, זה היה משחק מותח למדי. קורפאץ' (83 בעולם) הצליה שתי נקודות משחק והשיגה שתיים משלה בשובר השוויון הדרמטי, שהסתיים לבסוף ב-9:11 לאוסקה. "מעדיפה ניצחון כזה על אחד פשוט", סיפרה היפנית. "חלק מההחלטות שלי על המגרש לא היו הכי טובות. עדיף משחקים כאלה, הם אלו שיחשלו אותי להמשך".
אוסקה זכתה בעבר בארבעה תארי גרנד סלאם (פעמיים באליפות אוסטרליה ופעמיים באליפות ארה"ב) ודורגה בשיאה, כאמור, במקום הראשון בעולם. רק שמ-2021, אחרי שלא הצליחה להביא את מדליית הזהב ליפן במשחקים האולימפיים, התדרדרה, מבחינת הדירוג העולמי ומבחינה מנטלית.
3 צפייה בגלריה
אוסקה
אוסקה
אוסקה וקורפאץ' בסיום המשחק
(צילום: William WEST / AFP)
היא סבלה מדיכאון מאז ההצלחה באליפות ארה"ב ב-2018, ונתנה לכל קללה מהיציע או חבטה לא מוצלחת להפיל אותה לקרשים. לא הרבה אחרי הכישלון האולימפי, שנראה היה כמעט צפוי מראש לאור הנסיבות, היא לקחה חופש מהענף כדי להחלים, אבל כשחזרה הייתה רחוקה מאוד משיאה, ואפילו הודתה כי הטרדות שספגה מאוהד באחד המשחקים אילצו אותה לחזור לטיפול.
בדיוק לפני שנה בישרה כי היא בהריון וכעת, כמה חודשים אחרי שילדתה את בתה הבכורה, היא שוב חזרה למגרשים. "אני מאוד גאה בעצמי", סיכמה הבוקר בסיום המשחק. "עכשיו כל מה שנותר לי זה להיות עקבית. אני חושב שהמשחק הבא שלי (מול מדורגת 1 לשעבר גם כן - הצ'כית קרולינה פלישקובה) יהיה מבחן ממש טוב".