על אף הניצחון אמש (ראשון) 2:3 על מכבי פ"ת, בית"ר ירושלים סיימה את הסיבוב הראשון עם חששות גדולים לקראת המשך הדרך בשל משחק ההגנה. לולא עונש הפחתת ארבע הנקודות עמו החלה את העונה, מחזיקת הגביע הייתה נמצאת על סף הפלייאוף העליון, אך זה לא המצב, ובקבוצה של יוסי אבוקסיס מודאגים.
בית"ר, שתתארח מחרתיים בסמי עופר אצל הפועל חיפה, מציגה את אחת מחמש ההגנות החלשות ביותר בליגה. הצהובים-שחורים ספגו 18 שערים, בדיוק כמו היריבה העירונית הפועל ירושלים. מצד שני, אחרי המועדונים הבכירים, מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל באר-שבע, יש לה את ההתקפה הפוריה ביותר עם 19 כיבושים, כשהיא בעיקר תלויה במלך השערים והבישולים שלה, ירדן שועה.
2 צפייה בגלריה
שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה חוגג
שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה חוגג
בית"ר תלויה בו. ירדן שועה חוגג
(צילום: שלו שלום)
אבוקסיס: "היה כדורגל יוצא מן הכלל"
(צילום: באדיבות ONE)
תחת יוסי אבוקסיס ישנם שחקנים שעשו בסיבוב הראשון קפיצה מפתיעה כמו טימוטי מוזי ולי-און מזרחי, שהפכו לשחקני הרכב, וגם עדי יונה שבשל הפציעה של דור מיכה לקח את המושכות. בבית"ר מתכוונים להחתים את שחקן הבית על חוזה חדש לארבע עונות. בנוסף, בקבוצה מרוצים מאיסמעיליה סורו, שהציג את משחקו הטוב ביותר מאז החזרה שלו לארץ.
הצהובים-שחורים מבינים שהם חייבים להתחזק בעמדת הבלם בחלון ההעברות הקרוב, זאת בשל היכולת החלשה של אוראל דגני, כשהמטרה להחתים גם שחקן כנף וחלוץ.
בקבוצה מרוצים מהמחצית הראשונה המצוינת אתמול, אך מודאגים מהלחץ אליו נקלע הקבוצה בסיום, בעיקר בעקבות החמצות רבות של שחקניה.
"מאז שאני מאמן כדורגל לא היה משחק שהגענו לכ"כ הרבה מצבים, בטח בשנתיים שלי בבית"ר", אמר יוסי אבוקסיס אחרי המשחק אתמול. "זה היה משחק יוצא מן הכלל. לא הייתה לי הערה רעה להגיד לשחקנים שלי, מחצית מושלמת ועוד רבע שעה במחצית השנייה, אבל לפעמים משתנה המומנטום. אם היה נגמר בתיקו, זה היה חוסר צדק. היה קצב מטורף אחרי חמישה משחקים ב-11 ימים. לא היה משחק כזה מבחינתי מאז שאני מאמן".
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
התאכזב מתגובת הקהל. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
על פרד פריידיי, שרשם החמצה מסמרת שיער, אמר אבוקסיס: "רוב ההתקפות שלנו התחילו ממנו. אני יודע להעריך את מה שהוא עשה על המגרש. נכון שהוא החמיץ, אבל הוא ניהל את המשחק. הייתי מת שיכבוש כי הגיע לו. עושים עליו הרבה עבירות במשחקים. מבחינתי הוא עשה משחק גדול בלי לכבוש".
אבוקסיס לא אהב את התנהלות הקהל אמש בטדי, כולל שריקות בוז בדקות הסיום ועם היציאה של ירדן שועה שביקש לעזוב בשל פציעה: "אולי אבקש מהכרוז שיודיע לקהל שירדן פצוע וביקש לעזוב, ככה הם לא ישרקו בוז. אני בקשר ישיר עם השחקנים שלי, אי אפשר שכל חילוף יעשו דין ודברים כאילו אני רוצה להפסיד את המשחק".
"כבר אין לי מה להסביר יותר. לא אוהב אנרגיות רעות גם כשיש דקות פחות טובות, התאכזבתי מזה ואני לא בא לחנך אף אחד. יש פה קצב מטורף, עושים אימונים טקטיים על הלוח ולא יוציאו למגרש. מי שרוצה לפרגן יזכור את 80 הדקות הראשונות, ומי שרוצה להגיד גועל נפש יזכיר את עשר הדקות האחרונות. עם אנרגיות שליליות לא נגיע לשום מקום".