הפועל באר-שבע ערכה היום (ראשון) מחווה מרשת לנווה שוהם בן ה-8, ששוחרר מרצועת עזה לאחר 50 יום בשבי חמאס. שוהם פגש את השחקנים באימון, שוחח עמם וגם שיחק איתם על כר הדשא. בנוסף, מהמועדון העניקו לו כדור, חולצה וגם צעיף של הקבוצה.
"כמה מרגש", צייצו בהפועל באר-שבע. "נווה שוהם, אוהד הקבוצה ששוחרר מהשבי לאחר 50 יום, ביקר אותנו באימון הערב. נווה שוחח עם השחקנים והצוות המקצועי ושיחק איתם על כר הדשא. בנוסף, הוענקו לנווה כדור וצעיף של המועדון. נווה ריגש אותנו בביקור ויחד ייחלנו לשחרורו המהיר של אביו, טל ושל כל החטופות והחטופים".
נווה שוהם פוגש את יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
משפחתו של נווה התגוררה בבארי עד לפני שלוש שנים, ואז עברה ליישוב מעלה צביה בצפון הארץ. בשבת 7 באוקטובר הוא הגיע לקיבוץ יחד עם הוריו, עדי וטל שוהם, ועם אחותו יהל בת השלוש, כדי לחגוג את שמחת תורה אצל אבשלום ושושן הרן - הוריה של עדי. גם שרון אביגדורי, אחותו של אבשלום, התארחה בבארי, יחד עם בתה נעם בת ה־12.
שושן, עדי, טל, נווה, יהל, שרון ונעם - נחטפו כולם לעזה. אבשלום נרצח, וכך גם אחותה של שושן, לילך קיפניס, ובעלה אביתר קיפניס. כולם מלבד האב, טל, שוחררו במהלך ההפוגה בלחימה בחודש שעבר.
לפני שבועיים הוא פגש את יוסי בניון, שיחק איתו ושוחח איתו על אומץ, אהבה לכדורגל ועל התקווה לראות את אביו שוב. "חשבתי בעזה הרבה מאוד על כדורגל", סיפר נווה לבניון.
הסרטון שהכין סרג'י רוברטו לנווה שוהם
(באדיבות תום רוזנווסר ושי פל מבארסה מאניה, חוג אוהדי ברצלונה בישראל)
התגובה של נווה שוהם לסרטון
(צילום: פרטי)
כזכור, במסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל לקראת המשחק נגד שווייץ, הציג הקפטן אלי דסה את נעל הכדורגל של נווה שנותרה בבית ההרוס בקיבוץ בארי, ואמר: "אף אחד פה לא יכול לנחש מה הסיפור מאחורי הנעל, הילד הזה נמצא ברצועת עזה עם שישה מבני משפחתו וזה מה שנשאר ממנו, הנעל הזאת. אנחנו מחכים לו שיחזור".
בנוסף, סרג'י רוברטו, שחקן ברצלונה - אותה אוהד נווה - צילם עבורו סרטון לאחר ששוחרר והזמין אותו למשחק של הקבוצה: "אני יודע שאתה אוהד גדול מאוד של בארסה אז אני מזמין אותך לבוא למשחק בכל פעם שאתה בברצלונה".