סיבוב יורוליג שלם וקצת מנותק מהמציאות שלנו פה עבר לו... לכל חובבי היורוליג כמוני היה בהחלט מאתגר להתרגש ולהיות חלק מהמפעל, נוכח המלחמה אצלנו והעובדה שמכבי ת"א לא איתנו ואין לנו את הבית הכי טוב באירופה, אבל בכל זאת שווה לסכם ואולי לקוות שעוד נזכה לראות את יד אליהו רותח.
כבר היו לנו קבוצות שעשו מאזנים מושלמים בשנים הקודמות - צסק"א, ריאל ואפילו איזו איטלקייה אחת שנכחדה. זה לא תמיד מסמן לבאות, כי לדעתי הסטטיסטיקה הוכיחה שהן הפסידו בפיינל פור, כי זו השיטה. אבל ללא ספק ריאל מדריד היא 10 רמות מעל כולן. יש שם שתי קבוצות יורוליג שהיו יכולות בקלות לחלוק את מקומות 2-1, בכל עמדה יש את השחקנים הכי טובים או שיהיו הכי טובים. יאבוסלה פצוע אז הזוניה סופרסטאר, רודי, סרחיו יול, צ'אצ'ו, הם תענוג בפני עצמם. תכל'ס הם אלופי אירופה, ואני מאמין שזה מה שיקרה שוב. הקבוצה היחידה שיכולה לאיים עליהם באמת, וזה בתנאי שהם עושים סיבוב שני מושלם, היא לא אחרת מאשר מונאקו - הכי אתלטית, הכי מוכשרת. במשחק שבו ג'יימס, לויד, אקובו וכוכב ה-NBA שיפציע והצוות יהיו בכושר שיא, יש מצב שזה קורה!

1 צפייה בגלריה
אוואנס מול מכבי ת"א
אוואנס מול מכבי ת"א
אוואנס מול מכבי ת"א
(צילום: Linas Zemgulis)

אפשר לחלק את הקבוצות ל-3 סוגים: קבוצות עילית שיש להן הכל וזה מחובר או יתחבר: ריאל ומונאקו. קבוצות שממשיכות שנה שנייה עם סגל זהה ותוספות קטנות: מכבי, אולימפיאקוס, פנר, באסקוניה, פרטיזן עם כוכבית. קבוצות שהחליפו חצי סגל/מאמן והן עמוסות כישרון: פנא, הכוכב, וירטוס, ולנסיה, ברצלונה, אנדולו, באיירן.
בסיבוב השני יהיו קבוצות מתוך המקבצים הללו שכבר רואים שהן בעלייה, ויתנו סיבוב חזק כי הסגל מתחבר. יש יציבות ורק פציעות ימנעו מהן לסיים בשישייה הראשונה. וכנראה שיהיו קבוצות שזה לא מחובר עדיין כמו שצריך, וייאבקו על מקום בפלייאין. להערכתי זו העשירייה, עם הימור על המיקומים: 1. ריאל 2. מונאקו 3. פנא 4.פנר 5 ברצלונה 6. מכבי 7. אולימפיאקוס 8. פרטיזן 8. וירטוס 9. מילאנו 10. באסקוניה
הקבוצה הכי טובה היא ללא ספק ריאל, פשוט מלאכת מחשבת ותקציב, כל השחקנים נותנים תפוקה וברגע נתון אי אפשר לדעת מי ייתן יותר. לריאל יש 4 שחקנים יציבים שהכל נע סביבם: הזוניה המופלא, טבארס, קמפאסו ומוסא. מפה תוסיפו את יאבוסלה שיחזור, פוארייה, דק ועוד ועוד, בקיצור, אלופת יורוליג פעם שנייה ברציפות.
מונאקו כמעט ולא מפסידה בבית, אבל לא יציבה בחוץ. הם יתחברו בסיבוב השני וייתנו בראש ללא מעט קבוצות, כי האינטנסיביות ההגנתית והיכולות ההתקפיות שיש להם אין לאף קבוצה, אפילו לא לריאל. בפנא, עתמאן עשה סדר ברוטציה וזה משפיע עם רצף הניצחונות ובעיקר יציבות של מספר שחקנים. קבוצה שיהיה קשה לנצח אותה בבית ויכולה להפתיע ביום נתון כל קבוצה. פנר: חילופי מאמנים זה הפתרון, מאז ששאראס הגיע הרוטציה התייצבה. אפשר לאהוב את זה ואפשר לא, כי ים מדר משחק פחות, אבל כישרון יש ויכולות יש. כל מה שהיה חסר זה יציבות, ונראה שב-4 המשחקים האחרונים זה קורה.
ברצלונה: יש מצב שהם יידרדרו למקום 8-7 בסוף, משהו לא טוב קורה שם... ההפסד למונאקו ממחיש את זה. אין רוטציה ברורה, רפיסות בהגנה, לא ברור מה המקום של הרננגומס שאמור היה להוביל, אברינס שהוא סופר חשוב חזר להיפצע. בקיצור, יום עסל יום בסל. לא אופתע אם היא תסיים גם מקום 10-9.
מכבי: לא העונה שהם ציפו, לא מבחינת ההיכל, אלא דווקא סביב מה שקורה עם בולדווין ובראון שלא מגלים יציבות. ועדיין - מכבי מנצחת. זו הבשורה הטובה. אם תמיר, רומן, בונזי וניבו יהיו יציבים, מכבי תגיע רחוק. אם לא, מכבי בחשש לא להיות בפלייאוף.
אולימפיאקוס עשו החתמות תוך כדי העונה. זה עוד לא משפיע, אבל אני מאמין שבסיבוב השני הם יחזרו לעצמם ויתמקמו. וירטוס: לטעמי זה לא יצליח גם בסיבוב השני, כי לא ייתנו להם. הם ישיגו עוד כמה ניצחונות, אבל מול הגדולות יפסידו גם בבית כי היריבות ישמרו יותר טוב, ומה לעשות, עייפות משפיעה. מילאנו: כישרון יש, סגל עמוס יש, כל מה שהיה חסר זה עושה משחק יציב - והוא הגיע. הם סוס שחור ומסוכן לכל הקבוצות. באסקוניה: לא בטוח שיעלו, אולי יתחרו עם הכוכב האדום על מקום. בסוף זו קבוצה מוגבלת. כישרון יש אבל לא מספיק לאורך זמן, ולכן הם על הקצה.
אני מאחל למכבי לחזור ליד אליהו כי רק מההיכל תבוא הישועה, מאחל לריאל ובעיקר לרודי וסרחיו 2X שבעונתם האחרונה כנראה יפרשו עם גביע, ומאחל למייק ג'יימס שיוכיח שהוא באמת הגארד הכי טוב ביבשת. חובת ההוכחה עליו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן