לזה חיכו האוהדים בארץ וקיוו לראות בוושינגטון כאשר העניקו לדני אבדיה חוזה חדש בסך 55 מיליון דולר. הפורוורד הישראלי סיפק הלילה (שבת) תצוגה פנטסטית, הטובה ביותר שלו העונה ואחת הגדולות בקריירה ב-NBA, כשהוביל את הוויזארדס ל-104:110 ביתי על ברוקלין, בסך הכל הניצחון השישי של הקבוצה מתוך 31 משחקים (25:6).
אבדיה להט עם 21 נקודות, אליהן חיבר שיא עונתי של 13 ריבאונדים (דאבל-דאבל שני העונה, שניהם בחמשת המשחקים האחרונים), שישה אסיסטים, חטיפה, חסימה ואיבוד ב-34 דקות.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
דאבל-דאבל שני העונה. אבדיה
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
שם את התקופה הרעה מאחור. אבדיה
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
נראה שההבדל הגדול היה השינוי שהמאמן ווס אנסלד עשה ברוטציה בניסיון לעורר את אבדיה, שעבר שבועיים קשים בהם יצא לחלוטין מהשטף ההתקפי. הישראלי שמר על מקומו בחמישייה, אבל הפעם ירד ראשון לספסל וחזר לקראת סוף הרבע לשחק עם ארבעה מחליפים. כשהכדור אצלו ביד וההחלטות הן שלו, אבדיה תפס ביטחון אדיר. הוא קלע רק שתי נקודות ברבע הראשון, אבל ברגע שצלף שלשה בשני משהו השתחרר. בדקה האחרונה של המחצית הוא הוסיף שתי שלשות – אחת מהפינה, ועוד אחת בדרגת קושי גבוהה על הבאזר שקבעה מהפך והורידה את וושינגטון להפסקה ביתרון 53:54.
בחיבור בין סוף הרבע השלישי לתחילת הרביעי, שוב לצד שחקני הספסל, אבדיה נתן כמה דקות מעולות בהן לא הפסיק לתקוף את הסל ועזר להשיג עוד מהפך אחרי שנדמה היה שהנטס בורחים (פתחו את המחצית השנייה ב-2:11 ושלטו בקצב). השחקן היחיד של וושינגטון שקלע יותר מאבדיה הוא קייל קוזמה, שחזר לפרקט ברבע האחרון כשברוקלין הובילה 97:98 וקלע 9 מה-11 הבאות של הוויזארדס בדרך ל-26 במשחק, לצד 8 ריבאונדים. אבדיה הוא שהבטיח את הניצחון עם שתי הנקודות האחרונות של וושינגטון במשחק, דקה ו-33 שניות לסיום.
הישראלי, שלא הרבה לזרוק בתקופה האחרונה, סיים עם 9 מ-18 מהשדה, כולל 3 מ-5 משלוש, ובאופן מפתיע פישל דווקא בנקודה ששיפר מאוד העונה – 0 מ-4 מהקו. גם ההגנה שלו הייתה מצוינת, והוא קיבל יותר דקות מכל אחד אחר בקבוצה. האקס פקטור הבלתי צפוי היה הסנטר המחליף מייק מוסקאלה, מחליף שולי בדרך כלל, שניצל את בעיית העבירות של דניאל גאפורד וההיעדרות של דנילו גלינארי הפצוע ותרם 11 נקודות והרבה אנרגיה ב-31 דקות.
אי אפשר להתעלם מכך שוושינגטון נראתה טוב דווקא בערב בו ג'ורדן פול השתתק – גם הוא הסתבך בעבירות, קלע חמש נקודות, ולא שיחק בכלל ברבע האחרון מאחר שלאנדרי שאמט שיחק תפקיד חשוב בבריחה ולא ירד לספסל.
ברוקלין, מנגד, ירדה למאזן 17:15, ולהוציא שני ניצחונות רצופים על דטרויט, שכעת מחזיקה בשיא ההפסדים הרצופים של הליגה עם 28 כאלה (והיד עוד נטויה), רושמת כבר שבעה הפסדים רצופים. הלילה הובילו אותה מיקל ברידג'ס עם 19 וספנסר דינווידי עם 17, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
וושינגטון תנסה לחבר ניצחון שני ברציפות בפעם הראשונה העונה כשתארח את אטלנטה מחר (22:00), ודני אבדיה יקווה להמשיך להציג יכולת טובה.