הסופר קאפ הטורקי בין פנרבחצ'ה לגלאטסראיי, שהיה אמור להיערך הערב (שישי) בריאד, בירת סעודיה, פוצץ עוד לפני שיצא לדרך. הסיבה: שתי היריבות הגדולות רצו לעלות לחימום עם תמונתו של מייסד טורקיה ונשיאה הראשון, אטאטורק, על החולצות שלהן והציטוט שלו "שלום בבית, שלום בעולם", לכבוד 100 שנה להיווסדה של המדינה. אך הרשויות המקומיות בסעודיה סירבו לבקשה זו - הקבוצות זעמו, וכשעה לפני פתיחת המשחק הודיעו כי לא יופיעו אליו.
מדוע הסופר קאפ הטורקי בכלל היה אמור להיערך בריאד? כי הסעודים, שכידוע מנסים לחזק את מעמדם בעזרת ספורט, פשוט החליטו לשלם להתאחדות הטורקית הרבה מאוד כסף, לפי הדיווחים 100 מיליון אירו על אירוח המשחק וכן גמר הגביע הטורקי, לצד כמה מיליוני אירו לקבוצות עצמן.
1 צפייה בגלריה
אוהדי גלאטסראיי
אוהדי גלאטסראיי
אוהדי גלאטסראיי כבר נכנסו לאצטדיון ועזבו
(צילום: AP)
הצוותים הלוגיסטיים של הקבוצות, שהיו במגרש והכינו בין השאר את חדרי ההלבשה, קיבלו הודעה לעזוב את המקום, והשחקנים עצמם בכלל לא היו באצטדיון אלא נותרו במלון.
לאחר מכן יצאה הודעה די לקונית מצד ההתאחדות הטורקית ושתי הקבוצות: "על מנת לחגוג את יום השנה ה-100 של טורקיה, התארגנו ביחד עם המועדונים כדי לתרום לערך המותג של הכדורגל הטורקי. ההחלטה לדחות את המשחק התקבלה בעקבות שיבושים בארגון התחרות".
שחקני פנרבחצ'ה עוזבים את המלון לשדה התעופה
גם אוהדי פנרבחצ'ה התלוננו כי לא אושר להם להכניס למגרש חולצות עם תמונתו של אטאטורק. בעקבות ביטול המשחק זכו שתי הקבוצות לאהדה גדולה, אפילו של הקבוצות היריבות המרות ביותר שלהן. כך למשל, בשיקטאש הציעה לארח את המשחק באצטדיונה.