ארסנל פספסה אתמול הזדמנות לשוב לפסגת הפרמייר-ליג, לאחר הפסד ביתי מפתיע 2:0 לווסטהאם. התותחנים בעטו 30 פעמים לשער והחליפו 77 מסירות (!) בתוך הרחבה של היריבה, אך לא הצליחו לכבוש ונותרו במקום השני בטבלה, מרחק שתי נקודות מליברפול.
מנג'ר ארסנל, מיקל ארטטה, היה מאוכזב מ"היכולת החלשה של קבוצתו", אך גם הפנה אצבע מאשימה לאנשי ה-VAR, שאישרו את השער הראשון במשחק של תומאש סוצ'ק כבר אחרי 13 דקות. המהלך שהוביל לשער היה שנוי במחלוקת לאחר שהכדור ספק יצא מתחומי המגרש.
3 צפייה בגלריה
סוצ'ק כובש את השער השנוי במחלוקת
סוצ'ק כובש את השער השנוי במחלוקת
סוצ'ק כובש את השער השנוי במחלוקת
(צילום: EPA/TOLGA AKMEN)
למעשה תמונת ה-VAR שהובילה לאישור, כפי שנראתה במסכי הטלוויזיה, כלל לא הראתה את הכדור עצמו. הוא היה צמוד לרגלו של ג'ארוד בואן ומאחורי הרגל שהייתה על הקרקע, כך שהוא בבירור היה מחוץ לתחומי המגרש. "התמונה הזאת הולכת לרדוף אותנו עונה שלמה", טען בצורה כל-כך נכונה הפרשן דין ג'ונס.
"לא ראיתי את זה כמובן בטלוויזיה, אבל גם ב-VAR טוענים שזה לא הייתה פסיקה חד משמעית", אמר ארטטה הכעוס בסיום. "חבל שעם הטכנולוגיה שיש לנו, שלא נצליח להכריע בוודאות אם הכדור בחוץ או בפנים. זה נעשה, אין מה לעשות עם זה כעת".
3 צפייה בגלריה
מתוסכל. ארטטה
מתוסכל. ארטטה
מתוסכל. ארטטה
(צילום: EPA/TOLGA AKMEN)
מנג'ר התותחנים הוסיף: "אם הטכנולוגיה שיש לנו כרגע לא מספיק טובה כדי לתת לנו את התשובה הזו, מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנצח את המשחק בלעדיה. עם מספר המצבים שיצרנו במשחק, זה היה צריך להיות די והותר".
"אם אנחנו לא מבקיעים עם 30 בעיטות לשער, אז אנחנו צריכים לבעוט 50 או 60 פעם כדי לנסות להבקיע", המשיך ארטטה. "זה הדבר היחיד שאני יכול להגיד בנושא. אני לא יכול לדמיין משחק שבו יש לנו יותר נגיעות ברחבה, יותר דומיננטיות ומעט מצבים בצד השני. היום זה לא הספיק כדי לנצח את המשחק".
3 צפייה בגלריה
מרטין אודגור
מרטין אודגור
30 בעיטות לשער של שחקני ארסנל - ללא הבקעה. אודגור
(צילום:Reuters/Peter Cziborra)
גם פרשנים נוספים בממלכה נותרו המומים מאישור השער של סוצ'ק. ג'יי בוית'רויד מ"סקיי ספורטס" אמר: "הפרמייר-ליג מוציאה כל-כך הרבה כסף על כל מה שקשור לכדורגל, אבל במצב הזה קיבלנו רק זווית אחת. זה היה רחוק מדי, הם יהיו חייבים לפתור את הבעיות הללו. זו החלטה גרועה מזווית רעה. אני בטוח שהאוהדים מתוסכלים כמונו". אדם קרפטון מה"אתלטיק" סיכם: "הרגע הזה יעשה פלאים לתיאוריות הקונספירציה".