חשש או הטרדה? גבר חזר חמוש ממילואים, גרושתו התלוננה - והוא נכלא

גבר שגויס בצו 8 רצה לראות את ילדיו, אך גרושתו לא איפשרה לו לפני שיפקיד את נשקו • אחרי שאמר כי הוא מסרב לעשות זאת - נעצר בגין איומים ושוחרר משירות • החשוד: "זו לא הפעם הראשונה שהיא מאיימת עליי" • השופט שרון דניאלי: "במכלול הנסיבות, גם אם קיים חשד סביר הוא מצוי ברף נמוך ביותר"

חוזרים ממילואים. אילוסטרציה. צילום: משה שי

גבר שגויס למילואים בצו 8 רצה לראות את ילדיו, אך גרושתו אמרה לו שלא תאפשר לו לפגוש אותם אם לא יפקיד את נשקו. כשענה לה בווטסאפ כי הוא מסרב לעשות זאת - הוא נעצר בגין איומים ושוחרר משירות המילואים.

שירה איסקוב מציגה את נתוני דו"ח המבקר על אלימות במשפחה (ארכיון) // דוברות מבקר המדינה

האישה, שמתגוררת באזור השרון, התלוננה במשטרה כי הגרוש, שחזר ממילואים, נושא נשק. לטענתה יש עבר של אלימות מצידו, והיא חוששת מכך שהוא חמוש. כמו כן, לטענתה הוא איים עליה בווטסאפ.

"הבלגן שעשית לא יעבור הפעם בשתיקה"

בעקבות התלונה נעצר הגבר, שטען בחקירתו כי גרושתו היא מתלוננת סדרתית שרוצה להרוס לו את החיים. לטענתו, הודעת הווטסאפ "המאיימת" היתה: "הבטחה שלי שכל ההקלטות שלי יתפרסמו באינסטגרם, כולם ידעו מי זה מי, הבלאגן שעשית לי לא יעבור בשתיקה הפעם".

בתום החקירה הוא נכלא והובא למחרת לדיון בבית המשפט, שם טענה עורכת דינו קירה קרביץ מהסנגוריה הציבורית שאין חשד סביר נגדו. היא ביקשה מבית המשפט לשחרר אותו, ולקבוע שרמת הסיכון מצידו נמוכה ושהחשד הסביר הוא חלש ביותר.

אלימות במשפחה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

החשוד אמר לשופט: "זו לא הפעם הראשונה שהיא מאיימת עלי שאני לא אראה את הילדים. אני כתבתי לה 'לכי תחפשי את החברים שלך, את עושה לי בושות בכל מקום'".

השופט שרון דניאלי שחרר את החשוד, וציין בהחלטתו כי שמע את הסבריו בדיון עצמו ועיין בהודעות שלו ושל המתלוננת. "במכלול הנסיבות, גם אם קיים חשד סביר - הוא מצוי ברף הנמוך ביותר. לכן, איעתר לבקשה באופן חלקי.

"בנסיבות האלה, גם עילת המעצר של מסוכנות מצויה ברף הנמוך ביותר, וכך גם עילת המעצר של שיבוש חקירה - שאינה מתקיימת כלל", כתב השופט, ושחרר את הגבר בערבות עצמית של 1,500 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר