ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לבקשת ישראל

פוטין מינה בכיר רוסי שיקדם עסקה לשחרור חטופים

נשיא רוסיה נענה לבקשת נתניהו ומינה את סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב לעסוק בנושא שחרור חטופים. הדברים עלו בשיחה שקיים היום במוסקבה מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל עם בוגדנוב 

פוטין מינה בכיר רוסי שיקדם עסקה לשחרור חטופים
פוטין ונתניהו צילום: Marc Israel SellemPOOLFLASH90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נענה לפנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע בתיווך לעסקה חדשה בנושא שחרור חטופים ישראלים המוחזקים ברצועה אצל מרצחי חמאס, והטיל את המשימה על סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, כך דיווח עמוס הראל באתר 'הארץ'.

"יש ראש מעצמה שפניתי אליו, לא שוחחתי איתו חודשים ארוכים מאוד, וזה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר נתניהו אתמול במליאת הכנסת. "שוחחתי איתו לפני ימים אחדים ואמרתי לו שאני מבקש את התערבותו ביחס לכל החטופים, כולל אנדריי קוזלוב, אלכס לובנוב ואלכסנדר טרופונוב ישראלים בעלי אזרחות רוסית. הוא אמר שינסה לפעול בנושא. אני אומר לכם את זה כדי להמחיש דבר אחד: אנחנו, חבריי ואני, לא חוסכים שום מאמץ".

הראל מדווח כי הדברים עלו גם בשיחה שקיים היום במוסקבה מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, עם בוגדנוב ועם שליחו של פוטין לסוריה, אלכסנדר לברנטייב. השיחה עסקה במצב בסוריה ובלבנון, אך מנהיג העדה הדרוזית העלה בה גם את שאלת החטופים הישראלים, ונענה כי פוטין כבר עוסק בכך לבקשת נתניהו והטיל את המשימה על בוגדנוב עצמו.

רוסיה נוקטת עמדה עוינת לישראל ואף מתחה ביקורת על הפעלת הכוח ברצועת עזה. אך במהלך העסקה לשחרור חטופים בחודש שעבר שוחררו רון קריבוי, לנה טרופנוב ואירנה טאטי, בעלי אזרחות כפולה, ישראלית ורוסית, וחמאס הגדיר זאת "מחווה לפוטין".

בנימין נתניהו ולדימיר פוטין מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד