ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"חסרות חתימות"

רוסיה אסרה על עיתונאית להתמודד לנשיאות בשל "טעויות ברישום"

עיתונאית ברוסיה שהגישה בקשה להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה במרץ הקרוב, לא תוכל להתמודד בשל "טעויות רישום". בועדת הבחירות המרכזית של רוסיה, הצביעו החברים פה אחד על דחיית מועמדותה

רוסיה אסרה על עיתונאית להתמודד לנשיאות בשל "טעויות ברישום"
הפגנה ברוסיה למען נבלני צילום: Unsplash

יקטרינה דונצובה, עיתונאית לשעבר, לא תוכל להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה במרץ הקרוב, בגלל "טעויות ברישום". היא מילאה טפסים להתמודדות, אך הממשלה הרוסית ווידאה כי היא לא תוכל להתמודד, כך דיווחה הטלוויזיה הרוסית.

על פי הדיווח, בועדת הבחירות המרכזית של רוסיה, הצביעו החברים פה אחד על דחיית מועמדותה של דונצובה. צוות הקמפיין של דונצובה אישר את הדיווח בערוץ הטלגרם שלה שכלל צילומי מסך של מסמכים שהועדה הדגישה כ"חסרות חתימות מתאימות".

דונצובה אמרה כי תערער על ההחלטה בבית המשפט העליון של רוסיה, ותיארה אותה כ"בלתי חוקית". היא פנתה למנהיגי מפלגה אחרת בבקשה להציע אותה כמועמדת, היא אמרה שלא תוכל לארגן מסמכים חדשים עד תאריך האחרון להגשה.

דונצובה, בת 40, תכננה להתמודד על מצע של סיום המלחמה באוקראינה ושחרור אסירים פוליטיים.

רוב אנשי האופוזיציה ברוסיה מאחורי סורג ובריח בגין האשמות מופרכות, כמו אלכסיי נבלני, או נמצאים מחוץ לרוסיה, פוטין יזכה בכהונה חמישית במרץ, וימשיך אחיזה בשלטון של עשרות שנים.

ועדת הבחירות הודיעה ​​כי גם בארבעה אזורים אוקראינים שנכבשו חלקית על ידי רוסיה ובחצי האי קרים, שסופחו באופן בלתי חוקי מקייב ב-2014 יתקיימו בחירות.

אילו בקשתה של דונצובה הייתה מתקבלת, על פי חוק הבחירות ברוסיה היא עדיין הייתה צריכה להשיג 300,000 חתימות תמיכה במועמדותה, מכל רחבי רוסיה עד ה-31 בינואר.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד