בהפועל ת"א חגגו אתמול (ראשון) אחרי ה-100:109 המרתק על הפועל ירושלים, שהשאיר אותם מושלמים אחרי חמישה משחקים בליגת העל. הקבוצה של דני פרנקו ניצחה אחרי משחק הפכפך וסוער, במהלכו הובילו מספר פעמים, אך נקלעו לפיגור ברבע השלישי, אותו הצליחו להפוך בזכות דקות אחרונות מופלאות מצד אקסבייר מנפורד ומשחק ענק של ג'ון הולנד.
בשנים האחרונות המשחקים בין הפועל ת"א להפועל ירושלים הפכו אפילו חמים יותר, בטח בהיכל קבוצת שלמה שהתמלא אתמול עד אפס מקום. המארחת רשמה את ניצחונה העשירי ברציפות בכל המסגרות בעוד מחזיקת הגביע הפסידה בפעם השלישית בליגה.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
בהפועל ירושלים לא אהבו את ההתנהלות שלו. דני פרנקו
(צילום: יאיר שגיא)
המשחק היה חם עוד לפני סיום המחצית הראשונה. הקהלים שרו אחד לשני שירים, השחקנים היו עצבניים ואם זה לא מספיק אז הגיעה הדקה השמינית ברבע השני כשדני פרנקו קלט שמי שעומד על הקווים בצד השני במקומו של אלכסנדר דז'יקיץ', שלא הגיע לארץ, הוא עוזר המאמן היווני תאודורוס ינאקופלוס. בשני המשחקים הראשונים שהפועל ירושלים הגיעה ללא המאמן מי שעמד על הקווים היה זה עוזר המאמן השני, שי אולארצ׳יק, אבל בגלל חזרתו ארצה של העוזר מאמן הראשון בהפועל ירושלים החליטו שהוא זה שיעמוד על הקווים הפעם.
הבעיה היא שינאקופולוס לא עומד בתנאי הסף שקבע איגוד הכדורסל לליגת העל לגבי מאמנים זרים. המקרים היחידים שעוזר מאמן זר יכול להחליף מאמן ראשי הם רק בשל מחלה, הרחקה או שבעה. במקרה של דז'יקיץ' זה לא המקרה, אלא שהוא חושש להגיע לארץ בשל המלחמה.
כשפרנקו קלט את המתרחש על הקווים הוא ישר ניגש לשולחן המזכירות שם התחיל לצעוק על המשקיף גילי עובד ולאחר מכן על השופט עומר אסתרון "הוא לא יכול לעמוד על הקווים, אין לו תעודת מאמן. היחידים שיכולים לאמן הם דז'יקיץ' ואולארצ'יק. זה לא בסדר, זה לא תקין". אסתרון הגיב: "מי שקובע את החוקים זה אני" ופרנקו השיב: "אתה לא אוכף את החוקים". אסתרון לא ממש אהב את כל המתרחש ושרק לפרנקו עבירה טכנית.
2 צפייה בגלריה
עוזר מאמן הפועל ירושלים שי אולארצ'יק עם תיאודורוס ינאקופולוס ומנהל הקבוצה עדי כהן סבן
עוזר מאמן הפועל ירושלים שי אולארצ'יק עם תיאודורוס ינאקופולוס ומנהל הקבוצה עדי כהן סבן
יורשה לאמן במשחקים הבאים? תאודורוס ינאקופולוס (במרכז)
(צילום: יאיר שגיא)
כל האירוע הזה פתח חזית מאוד משמעותית בין המועדונים. מצד אחד בהפועל ת"א קוראים להתנהלות של הפועל ירושלים "שכונה" ומהצד השני, הקבוצה מהבירה לא הסתירה את העצבים שהיו לה על פרנקו עם אמירות כמו "חוסר קולגיאליות" או "נזכר שהוא עומד על הקווים רק כשהקבוצה שלו הייתה בפיגור" וגם תגובת המועדון לא איחרה להגיע עם עקיצה לפרנקו שהורחק ברבע השלישי עם טכנית שנייה: "אנחנו מברכים את הפועל ת"א ואת ברק לדרר שהוביל אותם לניצחון. נמשיך להתעסק בעצמנו ולעבוד קשה לקראת המשחק הבא".
הבעלים של ירושלים, מתן אדלסון, תקף את פרנקו - שזכה כזכור עם הקבוצה באליפות בעונת 2014/15 - בחשבון הטוויטר שלו, ועל הדרך גם את השופטים: "הוא ניסה לדחות את המשחק בינינו כי הוא פחד מכך שיש לו ארבעה שחקנים פצועים. למזלו, הוא גייס את שלושת האנשים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על המגרש. השיפוט היה פשוט בושה. עבירה טכנית על סימון שלוש אצבעות אחרי שלשה? נו באמת".

בירושלים מגבים את דז'יקיץ'

למרות ההפסד, בהפועל ירושלים עדיין ממשיכים לתת גיבוי למאמן שמחזיק בחוזה לעוד שנתיים נוספות. בקבוצה מבינים את הסיטואציה וגם את החששות הכבדים שיש לדז'יקיץ' להגיע למדינה שנמצאת במלחמה.
נכון לעכשיו בהנהלה השלימו עם העובדה שהסרבי לא יעמוד על הקווים במשחקים בארץ בחודש הקרוב ומוכנים לתת לו את הזמן להחליט בעצמו מתי הוא מרגיש מספיק בטוח לחזור לארץ, אך יש לציין שגם הקרדיט הזה צפוי להיגמר במידה והמאמן יחליט שהוא לא מסכים לחזור בכלל מעבר לזמן הסביר.
"דז‘יקיץ' הוא מאמן נהדר והוא מוציא את הכי טוב מאיתנו, הוא חסר לנו", הודה זאק הנקינס בסיום. בכל מקרה, גם באיגוד הכדורסל וגם בהפועל ירושלים יעשו בדיקות לגבי אם ינאקופולוס יכול לעמוד על הקווים במשחק הבא ב-31 בדצמבר, ואם לא, אז אולארצ'יק יחזור להיות המאמן הראשי הזמני, אלא אם כן שדז'יקיץ' ישנה את החלטתו ויחזור לארץ.