במינהלת הליגה החליטו היום (ראשון) לקנוס ב-100 אלף שקלאת מכבי ת"א והפועל ירושלים לאחר שאלו עלו ללא שחקניהן הזרים. הטענה היא ששתי הקבוצות הפרו את הסעיף לפיו קבוצות ליגת העל חייבות לעלות למשחקים עם הרכבן החזק ביותר.
רק בשישי האחרון שלחה המינהלת מכתב חריף למכבי ת"א, לאחר שנודע כי אלה יעלו למשחק נגד הפועל חיפה ונגד הפועל באר-שבע/דימונה ללא שחקניהם הזרים. במינהלת התריעו כי אם הצהובים יעלו ללא הזרים, עלולים להינקט נגדם צעדים משמעתיים, כאשר התקנון קובע כי במקרה כזה, שתפר אותו עומד בפניה קנס כספי - מה שאכן קרה.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, מכבי ת"א המריאה ארצה מבלגרד לאחר משחק היורוליג נגד הכוכב האדום ללא שחקניה הזרים ושיחקה אתמול נגד הפועל חיפה עם ישראלים בלבד ועם שני שחקני נוער. האדומים מהכרמל ניצחו 96:104.
תחילה דובר על החשש של השחקנים הזרים של הצהובים להגיע ארצה לאור המצב הביטחוני, אך נראה כי מודבר בכעס מצדם על כך שבהנהלה החליטו לקצץ 15 אחוז משכר השחקנים. ל-ynet נודע כי במכבי הודיעו לשחקנים שהם רק דוחים להם תשלומי שכר עם התחייבות בעל פה לכך שיחזירו להם את אותם הכספים במשכורת בסוף העונה או במשכורת הראשונה של תחילת העונה הבאה.
לפני משחק היורוליג האחרון, נכנס יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, לחדר הלבשה עם בקשה לכלל השחקנים לחזור ארצה. הזרים ביקשו התחייבות בכתב לכך שהשכר אכן יחזור אליהם, מה שהם עדיין לא קיבלו. במועדון מאוד מאוכזבים מהתנהלותם.
הפועל ירושלים עלתה לשני משחקיה הראשונים העונה גם ללא שחקניה הזרים וללא מאמנה אלכסנדר דז'יקיץ', כאשר מחזיקת הגביע נאלצה להחתים מספר שחקנים על חוזה זמני ואף החזירה מפרישה את מנהלה, עדי כהן סבן. הירושלמים נוצחו גם בידי מכבי ר"ג וגם בידי הפועל עפולה, במשחק בו הובסו ב-40 הפרש.