כבר במשחקה השני בליגת העל העונה, מכבי ת"א ספגה הערב (שבת) הפסד בכורה, אחרי שנכנעה בביתה להפועל חיפה 104:96. האלופה התייצבה למשחק ללא שחקניה הזרים, שנשארו לחגוג את חג המולד בבלגרד, גם בגלל שמכורתם קוצצה ב-15 אחוז באופן חד צדדי.
הצהובים רדפו אחרי היריבה במשך כל המשחק, וגם שיאי קריירה בנקודות של רומן סורקין ורפי מנקו, שקלעו 35 ו-29 בהתאמה, לא הספיקו. כעת יש להם יום מנוחה אחד בלבד, כשכבר מחר הם ישחקן בחוץ אצל הפועל באר-שבע/דימונה.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: עוז מועלם )
המאמן עודד קטש אמר בסיום: "יכולנו לנצח גם עם ההרכב הזה. זה לא קשור לישראלים או זרים, היו פה תשעה שחקנים שהם טובים מאוד. עדיין יכולנו לעשות יותר טוב, הם עשו סלים גדולים מהרבה יכולות אישיות. זה מה שזה, נצטרך להתמודד".
על סיטואציית הזרים: "נתרכז במה שיש ונתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר שאפשר. אני האוטוריטה המקצועית, אבל הדברים שקורים הם לא בסמכותי. כולם מדברים על הסיבות, אם זה סיבות כלכליות או פחד מהמלחמה - זה לא בסמכותי. אני אחליט על מה שקורה על המגרש ובחדר ההלבשה. הכל נהיה מטורף מה-7.10. להרבה אנשים במדינה זה יותר מטורף מאיתנו וצריך לקחת בפרופורציות. זו לא סיטואציה אידיאלית. זה גם לא קשור להפסד או ניצחון.
2 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
שיא קריירה שלו לא הספיק. סורקין
(צילום: עוז מועלם )
"מכבי ת"א היא לא הקבוצה שלי, יש החלטות שהן מעליי. כל מי שקשור למכבי מבין את הסיטואציה ורוצה לפתור אותה. אני מנסה להתרכז ביום יום וזה מה שאני מבקש מהשחקנים. לא דיברתי עם אלה שלא הגיעו באופן אישי, אבל לא חושב שצריך. זה לא יעזור. אני משתדל לא להיכנס למקומות שלא במסגרת תפקידי ומנסה לעשות הכי טוב שאפשר במסגרת הנסיבות". קטש גם ציין כי ווייד בולדווין עבר היום בדיקת MRI וביומיים הקרובים תתקבל אבחנה מדויקת לפציעה שלו.
המאמן המנצח גיא גודס, שקבוצתו שיפרה את מאזנה ל-4:2, אמר: "אמרתי לאנשים ולקולגות שלי שספורטיביות אין פה. אני מבין מה שברק פלג דיבר ואחרים דיברו. המילה בוכה היא לא נכונה, כי כל אחד מספר את הסיפור מהצד שלו. גליל עליון לא מתאמנים בבית וכל היום עם פצמ"רים, למכבי יש את הסיפורים שלה, גם ירושלים בהתחלה. יש קבוצות שמנסות להביא זרים והזרים לא רוצים להגיע, אני מנסה ואף אחד לא רוצה להגיע. זה נתון, ואני חושב שצריך להקפיא ירידות, ומבין גם את הליגה הלאומית ושיהיו 15 קבוצות.
"היה חשוב להתחיל לשחק מהסיבה הפשוטה שזו העבודה של כולם, כמו שהמשק בכל ענף צריך לחזור למסלול, גם את הספורט היה חשוב להחזיר. ספורטיביות ברור שאין. כל פעם קבוצה אחרת נהנית. אני מאמין שמי שיושב בדירקטוריון המנהלת יודע מה צריך לעשות, וזה קושי. לאו דווקא לקבוצות שבתחתית. חשוב להתחרות ולשחק, שיהיה משהו שונה לראות מחיי היום-יום הלא פשוטים. חשוב שקהל הגיע לראות את מכבי תל אביב אחרי חודשיים וחצי. ניתן למי שבראש המערכת לקבל את ההחלטות".