דיווח בלבנון: המוסד מתכוון לחסל שלושה בכירים בחמאס ובג'יהאד

על פי הדיווח מדובר בסלאח עארורי ואוסמה חמדאן מהחמאס ובמזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה • עוד נטען כי לכאורה המידע הועבר על ידי ראש המודיעין הצרפתי במהלך ביקורו האחרון בביירות

עארורי מימין, חמדאן במרכז, נחאלה בשמאל. צילום: רויטרס, איי.פי ו-איי.אפ.פי

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר (שישי) על מידע שלפיו המוסד מתכוון לחסל שלושה בכירים בארגוני הטרור הפלשתיניים בשטח המדינה.

מקורות דיפלומטיים מסרו לעיתון "א־דיאר", שלפי הדלפות מודיעיניות שהתקבלו בביירות - למוסד יש כוונה לתקוף את בכירי חמאס סלאח עארורי ואוסמה חמדאן, ואת מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה.

תיעוד: לוחמי צנחנים בפשיטה על בתיהם של בכירי חמאס בשכונת היוקרה של עזה // ארכיון | דובר צה"ל

עארורי הוא סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, הגוף שתפקידו להתוות את ההחלטות האסטרטגיות בארגון הטרור. מלבד זאת, הוא אמון על "מטה הגדה", שמטרתו להוציא לפועל פיגועים ביו"ש. מאז תחילת המלחמה הוא ביקר בטורקיה. אוסמה חמדאן הוא דובר מרכזי בארגון שמקיים מדי ערב מסיבת עיתונאים.

אל-עארורי בטהרן עם היועץ לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, צילום: רויטרס

לפי הדיווח, לאור הסיכון הגבוה ננקטו צעדים חריגים בשטח. עוד נטען כי לכאורה המידע הועבר על ידי ראש המודיעין הצרפתי במהלך ביקורו האחרון בביירות. בה בעת, השבוע דווח בצרפת כי ראש המודיעין ברנאר אמייה עוזב את תפקידו ויוחלף על ידי ניקולס לרנר ששימש בתור מנכ"ל משרד הפנים.

מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, צילום: א.פי

ברנאר בן ה־65 עמד בראש המודיעין הצרפתי מאז 2017. במשך שש וחצי שנים הוא הוביל רפורמה בתוך ארגון הביון. בשבועות האחרונים דווח כי העביר אזהרות לצד הלבנוני בצל ההסלמה של חיזבאללה בדרום לבנון. יש לציין כי ההנהגה הישראלית עצמה הצהירה באופן רשמי כי תפעל נגד ראשי חמאס "בכל מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר