מאמן הכדורסל דיוויד בלאט וכוכב העבר של מכבי ת"א טל ברודי, מועמדים להיכנס להיכל התהילה הבינלאומי של הכדורסל, על שם ג'יימס נייסמית'. המועמדים הסופיים לזכות בכרטיס הכניסה היוקרתי בשנת 2024, מתוך עשרות השמות שפורסמו הערב, יוכרזו במהלך סוף השבוע של אולסטר ה-NBA, שיתקיים באמצע חודש פברואר.
רק לשם ההשוואה, בין השמות שהצליחו להיכנס להיכל בשנה שעברה היו נפילים כמו דירק נוביצקי, דווין וויד, פאו גאסול וטוני פארקר. בין המאמנים היה הבוס של סן אנטוניו ספרס, גרג פופוביץ'.
1 צפייה בגלריה
בלאט וברודי
בלאט וברודי
ירשמו כניסה מרשימה? בלאט וברודי
(צילומים: ראובן שוורץ, טל ברודי)
בלאט (64) נולד בבוסטון ולמד באוניברסיטת פרינסטון. ב-1981 שיחק עם נבחרת ארה"ב למכביה עימה זכה בזהב. לאחר מכן החליט לעלות לארץ ושיחק במכבי חיפה, הפועל ירושלים, אליצור נתניה, הפועל גליל עליון, עירוני נהריה ומכבי חדרה. הוא פרש ממשחק ב-1993 ופנה לאימון. ב-1996 מונה למאמן גליל עליון, ואימן אותה בהצלחה במשך ארבע שנים עד שמונה לעוזרו של פיני גרשון במכבי ת"א, יחד איתו הוא זכה עם מכבי ת"א פעמיים באליפות אירופה.
בקיץ 2014 הפך בלאט למאמן הישראלי הראשון והיחיד עד כה שאימן ב-NBA. הוא הוליך את קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס לגמר ה-NBA בעונת 2014/2015 בו הפסידו לגולדן סטייט.
ברודי, קפטן מכבי ת"א בעבר, הניף יחד עם הצהובים את גביע אירופה לאלופות (1977). ב-1996 נכלל בהיכל התהילה של הספורט היהודי, ב-2011 נכנס גם להיכל התהילה של הספורט היהודי בארצות הברית, וב-2020 להיכל התהילה של אוניברסיטת אילינוי.