"רצה לתרום למדינה ככל יכולותו": סגן יעקב איליאן נפל בקרבות ברצועה

סגן יעקב איליאן מרמת גן, היה צוער בבית הספר לקצינים, ושירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי • תומר שופר מנהל בית הספר בו למד: "יעקב חונך בביתו על ערכים של ציונות ואהבת המדינה ולכן הלך לקורס קצינים" • מחנכו יעקב שאשא: "ידע לקחת אחריות ותמיד רצה להשתפר, להתקדם ולא לעמוד במקום"

סגן יעקב אליאן. צילום: דובר צה"ל

סגן יעקב איליאן, מרמת גן, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כמפקד כיתה בבא"ח גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 20 בנופלו, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הוא הותיר אחריו שני הורים ואחות. 

אליאן היה מתנדב במשטרה במסגרת פרוייקט מחוייבות אישית. דובר משטרת מרחב גן, לירן ארליך סיפר בעצב: "הוא התנדב בבסיס השיטור בפארק הלאומי וכאשר עברתי לבסיס השיטןר במסובים הןא עבר איתי והתנדב שם. הוא היה צנוע, שלו ועם המון מוטיבציה, וסיפר שהוא רוצה לשרת ביחידה קרבית. כולי צמרמורות, לא האמנתי ואני לא מעכל שהוא כבר לא איתנו, מלח הארץ. גם המתנדבים לא מעכלים, הוא היה אהוב על כולם".

לחימה במבנים סגורים: לוחמי חטיבת גבעתי נלחמים ברצועה (ארכיון) // דובר צה"ל

תומר שופר, מנהל בית הספר הטכנולוגי אמית בר אילן ברמת גן, בו למד יעקב כתב עליו: "הלב הענק שלו והחינניות שאפיינו אותו, חיברו אליו את החברים ועשו אותו לתלמיד אהוב על המורים. הוא למד במגמת מחשבים, הכין עצמו לשירות קרבי וכנער התנדב באופן קבוע במשטרת ישראל. עם גיוסו, החל במסלול של לוחם בגדוד שקד של גבעתי.

"יעקב חונך בביתו על ערכים של ציונות ואהבת המדינה ורצה לתרום לה ככל יכולתו, לכן החליט ללכת לקורס קצינים ומשם יצא לקרב ממנו לא שב. אנו מבכים את לכתו ושולחים חיבוק גדול ותנחומים להוריו היקרים, לאחותו ולכל אוהביו על אבידה עצומה ועל החיים שנגדעו בטרם עת."

יעקב שאשא מחנכו בכיתה י"ב אומר כי התכונה שאפיינה את יעקב בעיניו היתה תמימות אמיתית. "פיו וליבו תמיד היו שווים והרצון שלו לתת ולתרום היה זך ונקי. הנתינה לאחרים היתה בשורש נשמתו, נתינה לחברים, למשפחה ולעם. זה בא לידי ביטוי בכל אישיותו. ליעקב היה חיוך עדין. הוא תמיד היה כן עם עצמו, ידע לקחת אחריות ותמיד רצה להשתפר, להתקדם ולא לעמוד במקום. חבריו לכיתה הרגישו זכות להיות חברים שלו. תמיד דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו והיה חבר אמיתי ונאמן".

עו״ד זוהר ישרים חבר מועצת העיר רמת גן כתב: ״יחד עם כל תושבי העיר אני מבכה את לכתו של יעקב ושולח חיבוק גדול ותנחומים להוריו היקרים, ולכל מכריו על אבידה עצומה ועל החיים שנגדעו בטרם עת. יהי זכרו ברוך!״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר