נשים טוענות: ראש מועצת קריית יערים חדר לקבוצת ווטסאפ בשם בדוי נשי - ותקף תושבות שמתחו ביקורת

נשות היישוב קיבלו לקבוצה את "חוי אורבאך", אבל התנהלותה עוררה את חשדן • בין הסיבות - שימוש בטעות האופיינית להודעות של ראש המועצה, יצחק רביץ • המועצה: השמצה זולה

יצחק רביץ. צילום: צילום: אורן בן חקון

בכל יישוב יש תושבים מרוצים יותר ופחות, שרואים ברשתות החברתיות במות לביטוי ציפיותיהם ומחאותיהם. אך תושבי קריית יערים שהעזו להביע את מורת רוחם מהמתרחש במועצה זכו לעלבונות, הטרדות ואיומים בהודעות פרטיות.

מי עומד מאחוריהן? לפחות במקרה אחד נשות קריית יערים חושדות כי ראש המועצה יצחק רביץ חדר לקבוצת ווטסאפ של נשות היישוב תחת השם "חוי אורבאך" והשתלח במי שניסתה לדבר סרה עליו. בה בעת, הוא שיבח בטקסט את פעילות המועצה.

קריית יערים - טלז סטון. כאן גרה "חוי"?,

תחילה עלה החשד שמדובר במשתמשת פיקטיבית. במקרים שבהם הועברה ביקורת על המועצה, מיהרה "חוי" להגן על עמדת המועצה, לעיתים תוך שימוש במניפולציות. נוסף על כך, חלק מהנשים קיבלו מאותה "חוי" הודעות פרטיות שבהן הקטינה אותן והטיחה בהן עלבונות.

היות שהתכנים היחידים ש"חוי" שיתפה היו קשורים להגנה על המועצה ולא בענייני נשים אחרות, ומכיוון שאף חברה בקבוצה לא הכירה אותה באופן אישי, עלה חשד אצל כמה מהמשתתפות שמדובר בדמות פיקטיבית.

עשרות נשים שאלו את "חוי" לכתובת מגוריה. לאחר שזו סיפקה כתובות שונות ותירוצים משונים וסירבה לשוחח איתן בטלפון, שכרו הנשים חוקר פרטי. החקירה העלתה כי המספר נותק לחלוטין לאחר קיום הדרישה להזדהות, אולם הקו שולם והיה בבעלות מועצת קריית יערים טלז-סטון.

ואם לא די באלה, נשות קריית יערים הבחינו בשגיאה של "חוי" במילה "ווטסאפ": היא אייתה אותה "ווצאפט". השוואה העלתה כי מי שמשתמש במושג השגוי הזה באופן עקבי הוא ראש המועצה יצחק רביץ.

"אין לרביץ קשר למספר"

ממועצת קריית יערים טלז-סטון נמסר: "לראש המועצה אין ולא היה קשר למספר הווטסאפ. מדובר בהשמצה זולה המסתובבת כשבועיים בשמות אנונימיים בקבוצות רכילות על-ידי מתנגדים פוליטיים. הכתבת שלכם היא הראשונה לפרסם זאת בשמה הגלוי, תוך שהיא מודה שהיא מסתמכת על תחקיר ווטסאפ שנערך על-ידי אנשים אנונימיים. ראש המועצה ישקול את צעדיו המשפטיים בעקבות זאת.

"לגבי הטענה על שימוש בסים של המועצה: כבר לפני כשבועיים בדקנו והודענו כי אכן המספר היה קיים עד לא מכבר ברשותנו, יחד עם עוד כרטיסי סים. ככל הידוע למועצה, לא אמור להיות על המספר הזה ווטסאפ. אם ממספר זה נעשה שימוש לא ראוי, נא לפנות ללשכת המנכ"ל כדי שהעניין יטופל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר