הלה ליגה היא לא אותו דבר בלי לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו ומאז היוקרה עברה באופן אבסולוטי לפרמייר ליג, שהשתלטה על אירופה. מאז 2019 האנגליות זכו שלוש פעמים בליגת האלופות ושבע פעמים הגיעו לחצי הגמר (סיטי שלוש פעמים, ליברפול פעמיים וטוטנהאם וצ'לסי פעם אחת).
מצד שני, כשמביטים בליגה האנגלית מוצאים בעיקר את מנצ'סטר סיטי, שבשש השנים האחרונות לקחה חמש אליפויות, לעומת אחת בלבד של ליברפול. בללה ליגה, ריאל מדריד וברצלונה ממשיכות להחליף צלחות בשנים האחרונות, מלבד זכייה מפתיעה של אתלטיקו מדריד ב־2021. העונה הליגה הספרדית מקבלת אנרגיות חדשות בדמות המרעננת הרשמית ג'ירונה, שמוליכה את הטבלה לאחר 16 מחזורים.
1 צפייה בגלריה
שחקני ג'ירונה חוגגים עם פורטו
שחקני ג'ירונה חוגגים עם פורטו
שחקני ג'ירונה בטירוף
(EPA/SIU WU)
אין ספק שהליגה האנגלית איכותית יותר מזו הספרדית, אבל האחרונה נחשבת יותר "נקייה". כלומר, איכשהו יש עצמית עיניים לגבי חוקי הפייר פליי בממלכה, והמיליארדרים מהמפרץ עושים ככל העולה על רוחם. אפילו ניוקאסל, שנחשבת כיום מועדון אמצע טבלה, קונה כל מה שזז. אם נשים מולה מקבילה ספרדית כמו אתלטיק בילבאו, למשל, תמצאו קבוצה פחות איכותית, אבל כזו שבנויה על ערכים ולא מסתנוורת מכסף. הקבוצה שניצחה לא מזמן את אתלטיקו מדריד בנויה רק על שחקנים מהאזור הצפוני של חבל הבאסקים, ולא תמצאו אצלה זרים או כוכבים נוצצים. כך גם ריאל סוסיאדד, שהמציאה מחדש את טאקה קובו אחרי שרכשה אותו מריאל מדריד במחיר מציאה. בכלל, בשונה מאנגליה, ספרד יותר מייצרת שחקנים ומוכרת אותם – בסיס יותר בריא לכדורגל של פעם.
סלטה ויגו הצליחה לעשות אקזיט על גברי וייגה, אחד הקשרים המבוקשים באירופה, שבחר בסופו של דבר בכסף הסעודי. לעומת זאת, שוער נבחרת ספרד, אונאי סימון נשאר נאמן לבילבאו, וכריסטיאן סטואני – החלוצה הבלתי נגמר של ג'ירונה – רק משתבח כמו יין טוב בבית הצנוע.
אז בלה ליגה הקבוצות הקטנות לא יכולות לאסוף שחקנים כמו פרטי אספנות למוזיאון, אבל כן מצליחה לשמור על הבסיס הטהור של אקדמיות שמייצאות כישרונות אדירים גם בלי המיליארדים הקטארים או הסעודים. המבחן של הכדורגל הרומנטי יגיע במפגש בין סוסיאדד לפ.ס.ז' העשירה.
כך או כך, בפעם הבאה שיש משחק של בטיס נגד ולנסיה, לדוגמה, בטלוויזיה – אל תזפזפו ותנו צ'אנס לכדורגל יפה לעין, איכותי וכזה שמכיל המון סיפורים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.