X

הילדים שוב רוצים "לשבור את הקרח"? זו צריכה להיות התשובה שלכם

כל הורה נתקל בנטייה של ילדיו לדבוק באותם תכנים ולבקש לצרוך אותם שוב ושוב במקום להיחשף לתכנים חדשים. האם צריך לאפשר להם את זה, ולמה?

"לשבור את הקרח 2". צילום: באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

אחת השאלות הקיומיות ביותר בעולם, שנשאלה מיליוני פעמים על ידי מיליוני אנשים בעשור האחרון, היא "שוב ‘לשבור את הקרח’?”. הורים בכל רחבי העולם מצאו את עצמם מתמודדים עם השאלה הזו – בין אם מילה במילה או בווריאציות (נסו "שוב ‘מלך האריות’?”, “שוב ‘סמי הכבאי’?” או "שוב ‘מטוסי על’?”) - בלי הפסקה לכל אורך הילדות של צאצאיהם. כעת, מחקר חדש מצביע על כך שלא רק שאין בעיה לתת לילדים לצפות שוב ושוב באותם תכנים – זה אפילו רצוי. ביקשנו מ-Perplexity לסכם לנו למה.

לילדים יש הרבה מה ללמוד על עצמם ועל העולם. חלק גדול מהדרך שבה הם עושים זאת הוא באמצעות חזרה. זה חל על לימוד הליכה, דיבור וקריאה. אבל אפשר לומר זאת גם על תוכניות טלוויזיה, סרטים ומשחקי וידאו עם עלילה.

כאשר ילד צופה בתוכן מסוים שוב ושוב, זה פותח בפניו הזדמנויות למידה ייחודיות, מכיוון שהוא מכיר את הסיפור לעומק, ויכול להתחיל להבחין בפרטים קטנים יותר ויותר, מה שפותח פתח לניהול דיונים עמוקים כדי לעזור לו לחשוב בצורה ביקורתית על מה שהוא צופה בו – במיוחד לאחר שהגיע לגיל בית ספר יסודי.

כמובן שגם ההורים צריכים להיות מוכנים לכך. עליהם לצפות בתוכן עם ילדיהם – לא כל פעם, אבל מספיק כדי להיות מסוגלים לדון עליו ברצינות ולעומק. כמו כן, על ההורה להקדיש לדיון זמן ותשומת לב מלאים, כדי שהילד ירגיש מעורבות אמתית בשיחה, ולא כאילו ההורה רק מנסה לצאת ידי חובה בדיבור על התוכן שהילד אוהב. חשוב שהשיחה תהיה דו-כיוונית, כאשר שני הצדדים מקשיבים אחד לשני. החוכמה היא לשאול שאלות שאין להן תשובה אחת נכונה, כמו סוגיות של אתיקה, מוסר, קונפליקטים, מערכות יחסים, סוגיות חברתיות וכדומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר