שביעות רצון במכבי ת"א אחרי שרשמו אתמול (שלישי) ניצחון יורוליג שני ברציפות, הפעם 81:89 מול באסקוניה במשחק "ביתי" בבלגרד שהעלה אותם למאזן של תשעה ניצחונות לעומת שישה הפסדים.
בקרב הצהובים הייתה תחושת הקלה גדולה, זאת לאחר שהמשחק כמעט חמק להם בין האצבעות. השחקנים של קטש הובילו כבר 11 הפרש במהלך הרבע השני אבל סדרת החלטות לא טובות וחוסר ריכוז הביאו לכך שבאסקוניה נגסה בהפרש ואפילו עלתה ליתרון 6 נקודות ברבע השלישי. מאותו רגע שום דבר לא הלך בקלות, ההפרש עבר מצד לצד, הלחץ גבר אבל מכבי הצליחה להתעלות בדקות האחרונות ורשמה ניצחון חשוב.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה
מכבי ת"א באסקוניה
שליטה מוחלטת בריבונד. ג'וש ניבו
(צילום: Credit: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
"זה לא היה משחק גדול התקפית", הודה קטש בסיום. "גם ווייד וגם לורנזו החטיאו המון זריקות, אבל אי אפשר לשלוט בזה, וזה פחות מדאיג אותי. אני חושב שהתקפית מצאנו את הדרך לקלוע. יכולנו לשחק יותר בשקט. זה יצר טיפה תסכול שקצת הוריד מהריכוז. אמרתי לשחקנים במחצית שצריך רק להתרכז בדברים הקטנים, וזה נתן לנו ביטחון בחצי השני ואני שמח על כך".
הנתון הכי בולט היה בעמודת הריבאונדים, כאשר הצהובים סיימו 16 כאלה בהתקפה ו-34 בהגנה לעומת 35 בסך הכל של האורחת. מי שקיבל קרדיט גדול על כך היה ג'וש ניבו, שסיים עם דאבל דאבל של 17 נקודות ו-11 ריבאונדים. "זה משהו שאנחנו עושים בעקביות", אמר קטש. "זה מה שמנצח לנו משחקים. אנחנו רוצים להמשיך לשים דגש על העניין הזה גם בעתיד".
מי שלא היו בעניינים אלו הם שני הכוכבים - לורנזו בראון שסיים את הערב עם 2 נקודות בלבד (0 מ-6 מהשלוש), 8 אסיסטים ו-4 איבודים ועם מדד מינוס 7, ו-ווייד בולדווין שסיים עם 10 נקודות ו-7 אסיסטים. בולדווין גם לא קיבל את העבירה הטכנית הקבועה שלו, רק שהפעם זה היה בסוף הרבע השלישי בזמן קריטי ולכן ירד לספסל וחזר לפרקט רק כשנותרו 4 דקות לסיום. זה המשחק השני ברציפות שבולדווין לא מצליח להציג את היכולת הרגילה שלו אחרי שמול אנאדולו אפס הוא סיים עם 4 נקודות בלבד ו-5 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה
מכבי ת"א באסקוניה
לא היה בעניינים. בראון
(צילום: Credit: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
"הם השחקנים המובילים שלנו", התייחס קטש לבראון ובולדווין. "אבל אנחנו קבוצת כדורסל שיש לה עוד כלים, אם זה תמיר בלאט בכמה החלטות וסלים גדולים, הגבוהים שלנו היו דומיננטיים, כולל הפורוורדים. אני חושב שווב עשה עבודה מצוינת. לרוב ששיחקנו רגוע ונכון עם ריווח נכון אז מצאנו את מה שההגנה נותנת שזה נקודות קלות בתוך הצבע וזריקות חופשיות של הפורוורדים שלנו, שוב זה לא היה משחק התקפי גדול שלנו, אבל הצלחנו לשים את המאמץ הנכון הגנתית".
בזמן ששני הכוכבים לא הצליחו לבוא לידי ביטוי התקפית מי שהצליחו להתעלות וקיבלו את כל המחמאות היו ג'יימס ווב, שקלע עם 17 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים, ורומן סורקין שסיים עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים.
ווב אמר בסיום: "במחצית השנייה העלנו את רמת האינטסניביות שלנו. ידענו שאנחנו צריכים להגביר את האנרגיות שלנו, הידקנו את ההגנה וזה היה המפתח לניצחון".
כבר מחר (21:05) שחקניו של קטש ישחקו שוב בבלגרד, הפעם במשחק חוץ נגד הכוכב האדום.