רגע לפני שהליגה הסרבית יוצאת לפגרת חורף ארוכה עד ה-10 בפברואר, הכוכב האדום בלגרד של ברק בכר ועומרי גלזר ופרטיזן של ביברס נאתכו ייפגשו מחר (רביעי, 19:00, אצטדיון פרטיזן) ל"דרבי הנצחי" ה-171 של בירת סרביה. אל הקרב על ההגמוניה העירונית מצטרף העונה מאבק ישיר על פסגת הליגה, כאשר האדומים מוליכים את הטבלה עם 46 נקודות והשחורים-לבנים מדורגים מיד אחריהם עם שתי נקודות פחות.
הקבוצה של בכר, על אף האכזבה בזירה האירופית, מתייצבת למשחק כשהיא על גלי המומנטום, אחרי שישה ניצחונות רצופים בליגה. לעומתה, הקבוצה של המאמן איגור דוליאי, שכבר הוליכה את הליגה, באה בתקופה פחות טובה, אחרי שלא ניצחה בשלושה מתוך ארבעת משחקיה האחרונים וספגה במהלכם לא לפחות מ-12 שערים.
1 צפייה בגלריה
בכר במסיבת העיתונאים
בכר במסיבת העיתונאים
"לא צריך שיגידו לי כמה המשחק הזה חשוב". בכר
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
לקראת משחק הצמרת, קיים בכר מסיבת עיתונאים. "אין פייבוריטיים בדרבי הזה", פתח המאמן הישראלי. "אנחנו נצטרך להוכיח את עצמנו על המגרש. אנחנו מכבדים את היריבה שהייתה עד לא מזמן בראש הטבלה, מה שמעיד על האיכויות שלה. בנוסף, לא ניצחנו את פרטיזן במשך יותר משבע שנים, צריך להיות צנועים ולהמשיך בכושר הטוב שלנו".
"ניתחנו את פרטיזן", המשיך בכר והתייחס לכושר הנוכחי של היריבה העירונית. "הייתה לה סדרה נהדרת של ניצחונות, זה נורמלי שתתרחש ירידה. זה נכון שהכוכב הייתה הקבוצה הטובה בשש העונות האחרונת, אבל זה לא בא לידי ביטוי בתוצאות בדרבים, שם הקבוצות היו שוות. אסור לנו לחשוב שאנחנו טובים יותר, אלא להוכיח את זה על המגרש".
אחרי שהכוכב האדום סיימה את העונה האירופית מוקדם מהמצופה (כשהיא במקום האחרון בבית 7 בליגת האלופות, אחרי שצברה נקודה אחת בלבד), נשאל בכר האם הוא מבין שהפסד עלול להשפיע על מעמדו במועדון: "אני לא צריך שייתנו לי אולטימטום. אני יודע עד כמה המשחק הזה חשוב לנו, לאוהדים ולכולם במועדון. אני לא צריך שאף אחד יגיד לי את זה".