פרסום ראשון: השיטה הסודית להוזלת כרטיסי הטיסה של אל על

במסגרת שיתוף הפעולה החגיגי בין חברת התעופה הלאומית לחברת דלתא, ניתנת האפשרות לרכוש כרטיסים לטיסת אל על באתר החברה האמריקנית • למרבה ההפתעה, בדיקת "ישראל היום" מגלה כי ישנם פערים של מאות דולרים בין האתרים 

מטוס אל על (ארכיון). צילום: קוקו

אל על הודיעה הבוקר (שני) על הסכם שיתוף פעולה חגיגי עם דלתא. ההסכם כולל, בין היתר אפשרות לצבור נקודות של אל על בטיסות דלתא ולהיפך, הטבות הדדיות והסכמי קוד שייר. מדובר בהסכם שמאפשר לדלתא למכור כרטיסי טיסה של אל על באתר שלהם, נדגיש שדלתא לא מפעילה טיסות ישירות לישראל בתקופה זו, לפחות עד 29 במרץ לפי ההודעה הרשמית שלהם.

דלתא, שהחלה למכור את כרטיסי הטיסה של אל על באתר החברה ומאפשרת לרכוש טיסות ישירות בקווים של אל על מישראל לארה"ב, מוכרת את טיסות אל על במחירים שונים לחלוטין מאלו שאל על מוכרת אותם. בדיקת "ישראל היום" מעלה פערים שמגיעים לעד כ-400 דולרים בין המחירים באתר אל על למחירים באתר דלתא, לטובת הרוכשים באתר דלתא.

את הפער הגדול ביותר מצאנו בטיסות ללוס אנג'לס, לדוגמה – טיסות ישירות של אל על, בין התאריכים 1-14 באוקטובר 2024, תקופת החגים, יעלו באתר אל על 1,407 דולרים לנוסע, כולל מזוודה גדולה וטרולי. אותה טיסה בדיוק, שמופעלת על ידי אל על, באותם התאריכים, אותן השעות ובאותו המטוס, נמכרת באתר של דלתא במחיר של 1,023 דולרים, פער של 384 דולרים לטובת האתר של דלתא.

השוואה באתר אל על מול אתר דלתא - טיסה לניו יורק, צילום: צילום מסך

דוגמא נוספת ניתן למצוא בטיסות למיאמי – טיסת אל על למיאמי נמכרת ב-894 דולרים באתר דלתא, בין התאריכים 19-23 בינואר. אותה טיסת אל על בדיוק נמכרת באתר אל על ב-1,292 דולרים, פער של 398 דולרים. טיסה נוספת למיאמי, בין התאריכים 8-16 בינואר 2024 נמכרת באתר אל על ב-1,647 דולרים בעוד אותה טיסה בדיוק נמכרת באתר של דלתא ב-1,288 דולרים, פער של 359 דולרים לטובת האתר של דלתא לעומת אתר אל על, באותה טיסת אל על בדיוק.

גם בטיסות לניו יורק מצאנו פערי מחירים בין אתר דלתא לאתר אל על. במקרה של ניו יורק, הפערים שמצאנו נמוכים יותר ומגיעים עד לקצת פחות מ-100 דולרים לדוגמה, טיסת אל על נמכרת ב-1,514 דולרים בין התאריכים 7-21 בינואר, בעוד אותה הטיסה בדיוק, באותן השעות ובאותו המטוס, נמכרת באתר דלתא ב-1,422 דולרים, פער של 92 דולרים לטובת האתר של דלתא.

השוואה באתר אל על מול אתר דלתא - טיסה למיאמי,

בכל הבדיקות שערכנו, טיסות אל על שנמכרו באתר של דלתא היו זולות יותר באופן משמעותי מאותן הטיסות שנמכרו באתר אל על. זוג שהזמין את אותה הטיסה של אל על למיאמי, דרך האתר של דלתא, יכול לחסוך כמעט 800 דולרים, כ-3,000 שקלים, עבור אותה הטיסה בדיוק. המשמעות היא שנכון לעכשיו, בכל המקרים שבדקנו – יותר זול להזמין טיסות אל על באתר דלתא ולא באתר אל על. חשוב להבין ששיתוף הפעולה מאפשר לצבור נקודות וליהנות מכל ההטבות שקיימות כנוסע אל על, גם אם הזמנתם דרך אתר דלתא.

השוואה באתר אל על מול אתר דלתא - טיסה ללוס אנג'לס, צילום: צילום מסך

עמנואל דניאלי, לקוח אל על שניגש להזמין טיסת אל על ללוס אנג׳לס מספר: ״חיפשתי באופן כללי טיסות לתקופת ראש השנה-כיפור כדי לבקר את המשפחה בלוס אנג'לס. מה שאני עושה פעם בשנה, בדרך כלל עם אל על שהיא היחידה שיש לה את הקו הישיר הזה. בשלב השוואת המחירים דרך אתרים השונים, גיליתי שבאתר של דלתא אותה טיסה נמכרת בכ-400 דולר פחות מבאתר של אל על. מחיר זול במיוחד לתקופת חגים. כמה שעות אחרי החיפוש הזה, קראתי פרסום על השת"פ בין שתי החברות ודברים התחילו להתחבר. רק נותר לי לקוות שהמחירים ישארו כך"

תגובת אל על: "שיתוף הפעולה עם דלתא הוא בשורה משמעותית שתפתח מגוון רחב של אפשרויות עבור לקוחותינו ותתבטא בין היתר בהגדלת היצע הטיסות, היעדים ומתן הטבות ללקוחות מועדון הנוסע המתמיד. נדגיש כי תמחור כרטיסי הטיסה מתבצע על ידי כל חברת תעופה באופן עצמאי, גם במסגרת שיתופי פעולה מסוג זה. אנו מברכים על הגדלת אפשרויות הבחירה ללקוחותינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר