ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עדכונים שוטפים

נפילות בקרית שמונה | חמאס מפרסם תיעוד של חטופים קשישים

צה"ל התיר לפרסום: שני לוחמים נוספים נפלו בקרבות העזים ברצועה | פיקוד העורף הודיע על הקלות בהנחיות התגוננות:  ההגבלות באשקלון יוסרו, התקהלויות יותרו עד 5,000 איש ב"אזורים ירוקים" | גלנט לאוסטין: "אם המצב בצפון לא ייפתר - לא נהסס לפעול" | כל העדכונים

נפילות בקרית שמונה | חמאס מפרסם תיעוד של חטופים קשישים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

73 ימים לאחר פרוץ המלחמה: צה"ל מודיע על הקלות במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהיום בשעה 18:00 יוסרו כלל ההגבלות בעיר אשקלון במקומות העבודה ובפעילויות החינוך. כמו כן, בתחילת השבוע הוחלט על הגדלת מכסת ההתקהלויות ל-5,000 אנשים באזורים המוגדרים תחת מדיניות ירוקה.

בד בבד, הערב הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו בלחימה בעזה: סרן ירין גהלי, בן 22 מרחובות, מפקד מחלקה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה וסרן (מיל') נתנאל סילברג בן 33, מנעמ"ה, מפקד צוות ביחידת יהל"ם שפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 605 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

סרן (במיל') נתנאל סילברג ז"ל (מימין) וסרן ירין גהלי ז"ל

עדכונים שוטפים:

23:46 - ארה"ב: הקמנו כח רב-לאומי נגד האיום שמציבים החות'ים בים האדום.

22:44 - היישובים אלון ואורנית מרכינים הערב ראש עם היוודע דבר נפילתם של תושביהם. דניאל יעקב בן הרוש, נשוי ואב לבן שנתיים נהרג ברצועה. גם רותם לוי, בן ה-24 בלבד נהרג בעזה >> לדיווח המלאה

22:16 - זוהו הערב מספר שיגורים שחצו משטח סוריה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים, הופעלה התרעה בשטח פתוח ביישומון פיקוד העורף. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח סוריה וטנקים של צה"ל תקפו עמדה צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים.

כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה.

21:30 - לוחם המילואים דניאל יעקב בן הרוש הי"ד, תושב אלון בבנימין נפל בקרבות בעזה. הותיר אישה ובן שנתיים.

20:47 - תיעוד ממצלמת אבטחה: השיגור לפני כשעה לעבר קרית שמונה והסביבה. נשמעים אזעקה, פיצוצים ונפילות.

20:43 - עוד אומר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: "שר הביטחון והרמטכ"ל קיימו הערכת מצב עם בכירים אמריקנים. דנו עם האמריקנים על מהלכים בצפון וגם על מעורבות אירנית באזור".

עוד הוסיף ואמר, "בצפון, תקפנו מספר מטרות של חיזבאללה ומספר חוליות מחבלים. אחרי המטח לצפון, בשעה זו אנו מכינים מטס תקיפה אווירי כנגד חיזבאללה".

20:36 - ימים אחרי התיעוד המפעים מהקסדה שלו בו הוא נראה מחסל שני מחבלים למרות שספג רימון, לוחם יחידת יהל"ם משחזר מבית החולים את ההתקלות ממנה יצא בחיים בנס. >> לתיעוד המלא

20:30 - דובר צה"ל על סרטון החטופים של חמאס: "סרטון טרור נפשע, ליבנו עם משפחות החטופים. עושים הכל להשיב אתכם בשלום, לא ננוח עד שתשובו".

20:22 - לוחמי גולני השתלטו והשמידו כיכר מרכזית בשכונת שג׳עייה - "כיכר פלסטין" בה החמאס הקים פסל המפאר את אסון הנגמ"ש ממבצע "צוק איתן" ובה שוחררו החטופים. >> לכתבה המלאה והתיעוד 

20:14 - דוברות המשטרה: בהמשך לאזעקות האחרונות בצפון, המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה ללא נפגעים, נזק נגרם לתשתיות ולרכוש.

שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

20:11 - מספר נפילות בקרית שמונה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

20:04 - ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני ביטחוני) החלה לפני זמן קצר, בקריה בתל אביב.

19:45 - הטרור הפסיכולוגי של חמאס נמשך: ארגון הטרור פרסם סרטון של שלושה חטופים קשישים, בו הם מבקשים מראש הממשלה נתניהו את שחרורם ומדקלמים את הפסוק "אל תשליכני לעת זקנה" כשברקע נשמע השיר המפורסם על מילים אלה.

19:42 - אזעקות ביישובי הצפון: קריית שמונה, מרגליות, תל חי.

18:03 - פיקוד העורף: בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהיום בשעה 18:00 יוסרו כלל ההגבלות בעיר אשקלון במקומות העבודה ובפעילויות החינוך. כמו כן, בתחילת השבוע הוחלט על הגדלת מכסת ההתקהלויות ל-5,000 אנשים באזורים המוגדרים תחת מדיניות ירוקה.

18:00 - גלנט לשר ההגנה האמריקני אוסטין: אם לא ייפתר בצפון המצב בדרך דיפלומטית. לא נהסס לפעול.

17:30 - משרד רה"מ מגיב בשם המוסד על הפרסומים לפיהם הארגון התריע על על עסקים חובקי עולם של חמאס, אך נבלם מלפעול: "בניגוד לטענות, המוסד תמיד פעל בהנחיית ראש הממשלה לסיכול העברת כספי טרור לחמאס בכל דרך, וכל טענה אחרת משוללת כל יסוד".

17:15 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מרחב ממנו בוצעו שיגורים מלבנון לעבר שטח ישראל.

16:52 - מזכיר ההגנה אוסטין לנתניהו: "אנחנו מובילים כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעיקרון הבסיסי של חופש השיט. תמיכתה של איראן בהתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים חייבת להיפסק".

16:50 - ראש הממשלה נתניהו למזכיר ההגנה של ארה"ב אוסטין על איום החות'ים בים האדום: "זהו איום על חופש השיט של העולם כולו. אני מעריך את העובדה שאתם נוקטים בפעולות כדי לפתוח את המצר".

15:55 - אזעקות בגליל בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין.

15:35 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור, עמדת שיגור ומבנה צבאי.

15:15 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

15:02 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, בקריה בתל אביב.

14:59 - אזעקות בגליל העליון.

14:36 - אזעקות במספר יישובים בגליל המערבי.

13:13 - ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA נועדו היום בוורשה כדי לדון במתווה חדש לשחרור חטופים.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל עזה צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד