אחרי שנשרה מהליגה האירופית, מכבי חיפה תפגוש את גנט ועומרי גאנדלמן בפלייאוף הקונפרנס-ליג. הן ו-14 קבוצות אחרות הוגרלו היום (שני) למאבק על שמונה כרטיסים לשמינית גמר המפעל, שם יחכו לה שמונה הראשונות משלב הבתים, ביניהן מכבי ת"א, שכזכור סיימה ראשונה בבית עם גנט.
בסך הכל מדובר בהגרלה נוחה יחסית עבור האלופה הישראלית, שכן היא יכלה לפגוש קבוצות חזקות יותר כמו איינטרכט פרנקפורט, דינמו זאגרב ולגיה ורשה. פרנצווארוש של מוחמד אבו פאני, שסיימה שנייה בבית 6 אחרי פיורנטינה, תפגוש את אולימפיאקוס - אותה ניצח הקשר הישראלי עם מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
גם חיפה תעבור את גנט?
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
3 צפייה בגלריה
הגרלת פלייאוף הקונפרנס-ליג
הגרלת פלייאוף הקונפרנס-ליג
היה יכול להיות קשה יותר. הפתק של מכבי חיפה
(צילום: REUTERS/Pierre Albouy)
שלב הפלייאוף ייצא לדרך ב-15 בפברואר והגומלין יתקיים שבוע אחרי, ב-22 בפברואר. בכל מקרה מכבי חיפה תארח המשחק הראשון, בהתאם לחוקי ההגרלה לפיהם הקבוצות שסיימו במקום השני בקונפרנס-ליג מדורגות והן זוכות לארח את הגומלין.

הגרלת הפלייאוף

שטורם גראץ - סלובן ברטיסלאבה סרבט ז'נבה - לודוגורץ (דני גרופר) אוניון סן ז'ילואז - אינטרכט פרנקפורט ריאל בטיס - דינמו זאגרב אולימפיאקוס - פרנצווארוש (מוחמד אבו פאני) איאקס - בודו גלימט מולדה - לגיה ורשה מכבי חיפה - גנט
שמונה הקבוצות שמחכות בשמינית הגמר: ליל, מכבי ת"א, ויקטוריה פלזן, קלאב ברוז', אסטון וילה, פיורנטינה, פאוק סלוניקי, פנרבחצ'ה.

הכירו את היריבה

גנט כאמור הפסידה את ראשות בית 2 בקונפרנס-ליג למכבי ת"א, ולכן תיאלץ לשחק בשלב הנוקאאוט. בעונה שעברה היא סיימה חמישית בבלגיה אבל הגיעה עד לרבע הגמר של הקונפרנס-ליג ונעצרה רק על ידי ווסטהאם שזכתה בו. העונה היא מדורגת במקום השלישי בליגה הבלגית עם 32 נקודות אחרי 18 מחזורים, רחוקה 12 נקודות מהמוליכה אוניון סן ז'ילואז.
כמובן שהשם המוכר ביותר בגנט הוא הישראלי עומרי גאנדלמן, שהגיע אליה הקיץ ממכבי נתניה תמורת 2.3 מיליון אירו לאחר הקמפיין המוצלח עם הנבחרת הצעירה של ישראל ביורו. הוא הצטרף לשורה ארוכה של ישראלים ששיחקו במועדון בעבר, כולל ניר לוין, רמי גרשון, שלומי ארבייטמן, אופיר דוידזאדה, חאתם עבד אלחמיד ויונס מלדה, שעזב בקיץ. עד כה גאנדלמן מציג יכולת טובה בעונה הראשונה שלו מעבר לים, והוא רשם 20 הופעות, במהלכן תרם שני שערים וארבעה בישולים.
3 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
מציג יכולת טובה בעונתו הראשונה מעבר לים. גאנדלמן
(צילום: JASPER JACOBS / BELGA / AFP)
אבל עם כל הכבוד לגאנדלמן, השם הכי גדול בגנט הוא גיפט אורבן, חלוץ ניגרי בן 21 שנחשב לכישרון גדול, ששוויו מוערך בכ-20 מיליון אירו. העונה הוא קצת נחלש ביחס לעונה שעברה (12 שערים ב-27 משחקים בכל המסגרות), אבל הוא עדיין מעורר עניין רב בליגות הבכירות באירופה וכלל לא בטוח שהוא יישאר בקבוצה אחרי ינואר. הסוקרר המוביל של הקבוצה הוא הוגו קויפרס, החלוץ הבלגי בן ה-26, שתרם העונה 16 שערים ושישה בישולים ב-29 משחקים בכל המסגרות.
על הקווים עומד מאז 2020 היין ואנהייזברוק בן ה-59, לו זו הקדנציה השנייה בקבוצה לאחר שהדריך אותה גם בין 2014 ל-2017. גנט משחקת באצטדיון ז'לקמו ארנה שנבנה בשנת 2013 ומכיל כ-20 אלף מקומות, ונגד מכבי חיפה הוא צפוי להיות מלא עד אפס מקום.
פורסם לראשונה: 11:00, 18.12.23