פיפ"א הודיעה היום (ראשון) רשמית על הפורמט החדש של גביע העולם למועדונים, והיא אישרה אותו באופן סופי. התחרות תצא לדרך בארה"ב ב-15 ביוני 2023 ותסתיים ב-13 ביולי. הפורמט מזכיר מאוד את המונדיאל.
32 קבוצות ישתתפו במפעל החדש, הן יתחלקו לשמונה בתים ובהם ארבע קבוצות. שתי הראשונות יעפילו לשמינית הגמר, ומשם הטורניר ייערך בשיטת נוקאאוט. 12 קבוצות יגיעו מאירופה: צ'לסי, ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי הבטיחו את השתתפותן בתור שלוש הזוכות האחרונות בליגת האלופות, ואליהן תצטרף הזוכה של העונה הנוכחית. גם באיירן מינכן, פ.ס.ז', אינטר, בנפיקה ופורטו בפנים תודות לדירוג שלהם באופ"א. אפריקה, אסיה וצפון אמריקה יקבלו ארבע נציגות. דרום אמריקה תשלח שש קבוצות. אוקיאניה תקבל נציגה אחת.
1 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי ריאל מדריד הולאנד
מנצ'סטר סיטי ריאל מדריד הולאנד
ארלינג הולאנד. יהיה במפעל החדש
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
פיפ"א החליטה בנוסף על הגבלה של שתי קבוצות למדינה, אלא אם כן הקבוצות זכו בתואר יבשתי (כמו ליגת האלופות). הטורניר ייערך כל ארבע שנים והוא יחליף את הטורניר הנוכחי שכולל שבע קבוצות בלבד ומתקיים בכל שנה.
באופ"א מתנגדים מאוד למונדיאל הקבוצות מפני שהוא עשוי לפגוע ביוקרה של ליגת האלופות, ולכן לא ברור עד כמה הקבוצות ייקחו אותו ברצינות - או שיתייחסו אליו כטורניר הכנה לעונה. גם בארגון השחקנים הביעו התנגדות לקיום הטורניר עקב העומס שצפוי להיות על השחקנים, שכבר עכשיו מתמודדים עם עומס גדול. למעשה, זה אומר שלשחקנים יהיה רק קיץ אחד לנוח בו בכל ארבע שנים.