איתור נשקים, מפות ופיר מנהרה: ימים ספורים לפני נפילתם בקרב - תיעוד מההצלחות המבצעיות של מפקדי גולני

רס"ן משה בר און ז״ל, מפקד פלוגה בגדוד 51 ורס"ן רועי מלדסי ז״ל, מפקד פלוגה בגדוד 13 שהסתערו ראשונים לחלץ לוחמים שנפגעו, הובילו את לוחמיהם מבסיס האימונים החטיבתי ועד להיתקלות בלב סג'עייה

רס"ן משה בר און ז״ל (מימין) ורס"ן רועי מלדסי ז״ל. צילום: דו"צ

רב סרן משה בר און ז״ל, מפקד פלוגה בגדוד 51 ורב סרן רועי מלדסי ז״ל, מפקד פלוגה בגדוד 13, סיימו את תהליך ההכשרה בבסיס האימונים של חטיבת גולני יחד עם לוחמיהם, והצטרפו לגדודים על מנת להשתתף בלחימה ברצועת עזה. פלוגות הלוחמים נלחמות בקרבות עיקשים ומביאות להצלחות מבצעיות רבות.

בבוקר נפילתו איתר רב סרן משה בר און ז״ל יחד עם לוחמיו אמצעי לחימה רבים, מפות, מתחם לחימה ששימש את מחבלי החמאס ופיר מנהרה בבית מגורים של פעיל חמאס. אמצעי הלחימה הוחרמו ופיר המנהרה נוטרל. בנוסף, באותו הבוקר איתרו רב-סרן רועי מלדסי ז״ל ולוחמיו אמל״ח וחומרי למידה ומודיעין של חמאס בגינה נסתרת בבית המגורים.

נשק וציוד שאותרו על ידי הפלוגה של רב-סרן משה בר-און ז״ל, צילום: דו"צ

באותו הערב, כאשר שמעו על ההיתקלות במבנה בשכונת סג'עייה, רב סרן רועי מלדסי ז״ל קפץ לנקודה יחד עם מפקד גדוד 13 ולוחמיו מהפלוגה על מנת לסייע בחילוץ הכוח שהותקל. מפקדי הפלוגות נלחמו בעוז ובאומץ, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש.

בר און במסע כומתה, שבוע לפני הכניסה לרצועה, צילום: דו"צ

בהיתקלות זו נפלו גם מפקד חפ״ק מח״ט גולני, אל״ם יצחק בן בשט ז״ל, מפקד פלוגה ב-669, רס״ן בן שלי ז״ל, מפקד מחלקה בגדוד 51, סרן ליאל חיו ז״ל, לוחם ב-669, רס״ל רום הכט ז״ל, סמל ערן אלוני וסמל אחיה דסקל, לוחמים בגדוד 51.

מלדסי במסע כומתה, כשבוע לפני הכניסה לרצועה, צילום: דו"צ

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר