הפועל חיפה ומכבי חיפה ייפגשו הערב (ראשון, 20:30) לדרבי ראשון לעונת 2022/24 בליגת העל, במסגרת המחזור ה-9. על פי הטבלה, היתרון נמצא אצל האדומים (מקום שני לעומת רביעי), אבל ההיסטוריה הקרובה ממש לא. הניצחון האחרון של הפועל חיפה (1:2) נרשם במחזור השביעי של עונת 2020/21, ומאז היא הפסידה שבעה דרבים במסגרת הליגה, במהלכם ספגה לא פחות מ-21 שערי חובה.
מצד שני, וכמעט כמו תמיד, הלחץ נמצא בצד הירוק, שם לא רוצים למעוד פעם נוספת (אחרי שכבר שמטו העונה 8 נקודות), כשהמרחק מהמוליכה מכבי ת"א כבר עומד על 6 נקודות. לעומת התיקו האחרון בליגה (1:1) מול בית"ר ירושלים, הניצחון הגדול במסגרת הליגה האירופית (1:2) על פנאתינייקוס הפיח חיים חדשים במכונה הירוקה, שסובלת העונה מחוסר יציבות. זה גם הדרבי הראשון שדגו יעמוד בו על הקווים, לעומת המאמן רוני לוי, שמחזיק רקורד עשיר בדרבים בכרמל, כשחקן וכמאמן.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים בליגה האירופית. להמשיך את המומנטום בדרבי
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
יש לציין כי על אף השינויים אתמול בהנחיית פיקוד העורף, הדרבי הערב ישוחק בדומה למשחקי המחזור אתמול, ללא קהל. על המגרש, האלופה מגיעה לקרב העירוני עם סגל חסר מאוד: דניאל סונדגרן, עלי מוחמד, דולב חזיזה ושון גולדברג בחוץ, ועל פניו נראה שמקומם של צ'ארון שרי, פרנצדי פיירו, עילאי חג'ג' וענאן חלאילי נראה מובטח. "כל משחק חשוב וכל דרבי הוא מלחמה", אמרו שם לקראת המשחק, "אבל דרבי הזה הוא מהחשובים ביותר בשנים האחרונות. אנחנו חייבים להגיע דרוכים ומפוקסים, ואנחנו חייבים לנצח ולא משנה איך".

לוי: "רוצים להמשיך להצליח"

"עם כל המצב הנוראי במדינה - יש לנו חברה רציניים מאוד, עם חדוות משחק, הנאה ואנחנו רוצים להמשיך להצליח העונה", אמר מאמן הפועל חיפה, רוני לוי, לקראת המשחק. "נצטרך להיות טובים מאוד על מנת להצליח בדרבי הזה, אחרי הכל מדובר באלופה בשלוש השנים האחרונות".
2 צפייה בגלריה
לוי
לוי
בשם ההמשכיות. לוי
(צילום: שרון צור)
בכל הנוגע לסגל, איתי בוגנים סובל ממתיחה והוא עדיין נמצא בספק למשחק, חאתם אלחאמיד שב לאימונים לאחר שהושעה על ידי לוי. "בכל מה שקשור למסגרת הקבוצתית אני מחליט מה קורה", הסביר המאמן. "האיחור היה מוגזם לדעתי, ולכן הוא לא הורשה להתאמן אתמול. הכל מקצועי".
מוחמד קמארה, ישוב לסגל אחרי הורחק במשחק מול הפועל פ"ת. "הוא עושה טעויות אבל גם השופטים מחפשים אותו", אמר המאמן על הקשר הליברי. "שוחחנו איתו והוא התנצל בפני השחקנים. הוא לא היה צריך לקבל אדום, נקווה שימנע מטעויות כאלה בעתיד".
הקשר, לירן סרדל, הוסיף על התכונה לקראת הדרבי: "קצת חבל שמדובר במשחק בלי קהל אבל עדיין נעשה את הכל כדי לנצח ולהמשיך את היכולות הטובה שלנו. אני בטוח שנבוא רגועים כדי לנצח. מכבי חיפה אומנם קבוצה חזקה אבל אנחנו גם, ואנחנו מגובשים, מאומנים, ורוצים המשכיות".