יום שני, 10.06.2024 שעה 10:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הפועל חיפה זכתה בטורניר ותיקים למען העוטף

האדומים מהכרמל גברו על ר"ג בגמר וניצחו את הטורניר בו לקחו חלק שתי קבוצות מיישובי העוטף. ורמוט כיכב נגד הקבוצה בה הוא עובד, אוגבונה ריגש

|
קבוצת הוותיקים של הפועל חיפה (ראובן שוורץ)
קבוצת הוותיקים של הפועל חיפה (ראובן שוורץ)

הערב (חמישי) התקיים טורניר ותיקים מיוחד במגרש הסינתטי שמחוץ לאצטדיון שלמה ביטוח שכל כולו הוקדש למען תושבי העוטף. הטורניר נערך בשיתוף עיריית פתח תקווה, כאשר בנוסף לשש קבוצות ותיקים, לקחו בו חלק קבוצת כפר עזה וקבוצת מפלסים, אשר משתתפות בטורניר "שער הנגב" מדי שנה.

בנוסף לקבוצות הללו, השתתפו גם שש קבוצות ותיקים נוספות - מכבי פ"ת, הפועל תל אביב, בני יהודה, הפועל רמת גן, הפועל חיפה והפועל פ"ת. בין הפנים המוכרות ניתן היה לראות את איבזיטו אוגבונה מהפועל ת"א, גילי ורמוט ויובל שבתאי מהפועל חיפה, כשגם מנהל הקבוצה של הפועל פ"ת אלירן ברנשטיין וסמנכ"ל המועדון טים פלוטקין לקחו חלק.

בצד הכתום, ניתן היה לראות את שוקי נגר, אביב חדד ואיציק עזוז, כאשר את האדומים מתל אביב ייצג גם אייל בן עמי. שלב הבתים הראשון כלל את הפועל ת"א, קבוצת מפלסים, מכבי פ"ת וקבוצת כפר עזה כשהשתיים האחרונות העפילו לחצי הגמר.

טורניר ותיקים למען תושבי העוטף

שלב הבתים השני כלל את הפועל חיפה, הפועל ר"ג, בני יהודה והפועל פ"ת, כששתי הראשונות העפילו מהבית לחצי הגמר. בחצי הגמר גברה הפועל ר"ג על כפר עזה ואילו הפועל חיפה גברה על מכבי פ"ת.

בגמר הגדול זכתה הפועל חיפה בכיכובם של המנהל המקצועי של היריבה בימים רגילים, גילי ורמוט, כשגם הקשר האחורי, יובל שבתאי, שכבר הספיק לפרוש מכדורגל גם הוא, הוביל. לפני תחילת הטורניר, נערכה דקת דומייה מרגשת לזכר הנרצחים.

גילי ורמוט עם הכדור (ראובן שוורץ)גילי ורמוט עם הכדור (ראובן שוורץ)

גון צורי, שחקן קבוצת מפלסים וממארגני טורניר "שער הנגב" המסורתי, סיפר: “מאז שהתפנינו למלון ‘דן אכדיה’, החבר'ה חיפשו הזדמנות לשחק ולפרוק מתחים. אין כמו כדורגל כדי לעשות את זה ויצא לנו לא מעט פעמים לעשות זאת. ערכנו גם את טורניר ‘שער הנגב’ השנתי בכפ"ס ואלו הרגעים הקטנים שמחזירים אותנו לשפיות”.

“היה לנו איזשהו צורך לעשות את טורניר ‘שער הנגב’ עכשיו והרמנו את הטורניר בתוך שבועיים. אמרנו שלא משנה איפה נהיה, הטורניר הזה הוא קודם כל קהילה עבורנו. היישובים והאנשים שאוהבים אחד את השני ורגילים לשחק נגד השני. אמרנו שלא משנה מה יהיה במדינה, אנחנו את הטורניר הזה נמשיך ונעשה בכל מצב”.

“אנשים יקרים מאוד שאנחנו מכירים אישית נרצחו ונחטפו. אנחנו רגילים לראות אותם בלי כדורגל ובטח בטורניר. נעשה הכול כדי להנציח אותם ואנחנו מקווים כ"כ שהחטופים יחזרו. המשפחות שלהם פה ונעשה הכול כדי לחבר”.

קבוצת ותיקי הפועל מפלסים (ראובן שוורץ)קבוצת ותיקי הפועל מפלסים (ראובן שוורץ)

“תפקיד הכדורגל? זה משהו שנותן לנו שעה או שעה וחצי בשבוע בה אנחנו מקפידים לשחק. אנחנו לא חושבים על כלום, יש אנשים בעיריית הרצליה שסידרו לנו מגרש להתאמן ולשחק. הספורט הוא מקום נפלא ובטח הכדורגל. אני רוצה להיות אופטימי. אם המדינה לא תסיים עם זה כמו שצריך ולא נוכל לחזור לבית שלנו, או לקיים את הטורניר שלו בעוטף, זה לא יהיה נעים. אבל כולי מקווה שנוכל לחזור לשחק שם”.

שופט העבר לירן ליאני, ששפט בטורניר, הוסיף: “האמת שזה מיזם מבורך שמפגיש שחקני עבר עם אנשים מהעוטף שבאים לשחק ולשכוח מהטראומה שהם חוו בשביעי באוקטובר. המשחק בסוף מחבר את כולנו, לא משנה מאיפה אתה מגיע”.

לירן ליאני (ראובן שוורץ)לירן ליאני (ראובן שוורץ)

על פציעתו של ניב שטייף: “ניב הוא ילד מקסים, שופט עם פוטנציאל שעבר פציעה קשה. אנחנו מתפללים שהוא וכל החיילים הפצועים יתאוששו ויחזרו אלינו כמה שיותר בריאים. אני מייחל ומתפלל שהוא יעבור את הפציעה הזאת ויחזור לשפוט. יצא לי לדבר עם המשפחה שלו בהודעות והם כרגע פחות רוצים שיבקרו אותם אלא להתרכז בשיקום”.

החלוץ איבזיטו אוגבונה, שהפך לישראלי לכל דבר אמר: "לא יכולתי לראות את מה שקרה בשביעי באוקטובר, כמה הילדים והמשפחות סבלו. הייתי במצב דומה, כשרקטה פגעה בבית שלי לפני כשנתיים. אז אני יודע איך זה מרגיש וזאת הסיבה שאנחנו כאן הערב כדי לגרום לאנשים להיות שמחים. מה שקרה מאוד השפיע עליי. ישראל הפכה לבית השני שלי ואני אוהב אותה יותר מכל דבר. אתה יכול לראות בפייסבוק שלי את מה שפרסמתי על מה שקרה"

גילי ורמוט (ראובן שוורץ)גילי ורמוט (ראובן שוורץ)

על הפועל ת"א: "אני מרגיש לפעמים שאני רוצה לעזור בדרכי כי יש לי המון ניסיון בהפועל. בתקופה שלי הייתה את אחת התקופות הטובות. אפילו שלא זכינו באליפות, הייתה לנו קבוצה ששיחקה ביחד כקבוצה אחת. במצב הזה, אני לא רואה את הרוח יותר. לא לנצח את מכבי ת"א תשע שנים זה מה שעושה אותי הכי עצוב. בכל העונות שלי בהפועל הפסדתי למכבי פעם אחת בלבד. הכושר שלי? אתה יכול לראות שאני שמן גדול (בעברית, צוחק)".

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */