פחות מיממה לאחר שנפרדה מהמאמן דמיטיריס איטודיס, פנרבחצ'ה, קבוצתו של ים מדר, הודיעה היום (חמישי) על מינויו של שרונאס "שאראס" יסיקביצ'יוס, מי שכיכב במדיה כשחקן, לתפקיד מאמן הקבוצה. הליטאי בן ה-47, שכשחקן כיכב בין היתר גם במדי מכבי ת"א, חתם לשנתיים וחצי, עד קיץ 2026, והרכז הישראלי מקבל מנטור בדמותו של אחד הרכזים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי.
"אני נרגש מאוד להיות כאן, יש פה הרבה פרצופים מוכרים ואני יודע מה המשמעות של המועדון הזה, ומכיר את התמיכה של הקהל המדהים הזה", אמר שאראס לאתר הרשמי של המועדון. "לאט לאט, ננסה להכניס רעיונות חדשים. אני אסיר תודה על ההזדמנות".
שאראס, שהחל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן בז'לגיריס קובנה ב-2014, מונה למאמן הראשי של הקבוצה ב-2016 והדריך אותה עד 2020. הוא הוביל אותה לזכייה בחמש אליפויות ושלושה גביעים, ולפיינל פור היורוליג ב-2018. בזכות ההצלחה, ב-2020 הוא מונה למאמן ברצלונה, אותה הוביל לזכייה בשתי אליפויות ושני גביעים. בכל שלוש עונותיו בברצלונה היא הגיעה לפיינל פור היורוליג.
פנר פתחה את העונה הנוכחית ביורוליג בצורה טובה, אך הניצחון הגדול על אלופת אירופה ריאל מדריד, מסל הניצחון של ים מדר, היה היחיד שלה בשבעת המשחקים האחרונים במפעל, והקבוצה נמצאת כעת במאזן שלילי של 7:6. בליגה, אחרי שני הפסדים רצופים, היא במקום הרביעי עם 3:8.