הגיע הזמן להתעורר: את סרטון ההסברה הזה העולם חייב לראות

האלימות המוסלמית שלא זוכה לסיקור במדיה המערבית, העובדה ש-70% מהפלשתינים תומכים בטבח 7 באוקטובר, הלך הרוח השונה של המדינות המערביות שמונע מהן להבין את עומק הבעיה ועוד • בסרטון אחד מגובה בהוכחות מסביר אורן היוטיובר למה העולם ממשיך לתמוך בפלשתינים במקום בישראל - ואולי אחרי הסרטון הזה הוא ישנה את דעתו

אורן מטראבלינג ישראל, הפגנה פרו-פלשתינית. צילום: יוטיוב, AFP

בתחילת המלחמה כתבנו פה על סרטון נהדר של אורן, מערוץ היוטיוב "טראבלינג ישראל", שבימים רגילים הוא מדריך טיולים ועוסק בנושא בערוצו, אבל מ-7 באוקטובר הוא מעלה סרטוני הסברה מדויקים ומלאי עובדות שזוכים לתהודה רבה. 

בסרטון החדש שעלה היום (רביעי), וכותרתו "70% מהפלשתינים תומכים במתקפת חמאס על ישראל (זהו סרטון עליכם, לא על חמאס)", הוא מסביר בפירוט למה המערב אף פעם לא יבין את הלך הרוח של מדינות ערב המוסלמיות, שאלימות וחוסר הכבוד לחיי אדם, כדבריו, הם חלק נכבד מההתנהלות שלהן.

בפתיח דבריו מספר אורן על סקר של אוניברסיטת ביר זית שממנו עולה כי 70% מהפלשתינים תומכים במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, 15% היכנשהו באמצע ו-15% נגד. "אם אינכם מסוגלים להבין איך רוב הפלשתינים יכולים לתמוך בחטיפה, רצח ואונס של נשים וילדים, יש לכם בעיה בהבנת הלך הרוח של הפלשתינים והחברה המוסלמית בכללי", הוא קובע.

בהמשך הסרטון הוא ממשיך ומפרט מהי הבעיה של המערב - ועד כמה הכיוון והגישה שלהם לא תואמים את גישת מדינות ערב. "במדיה אוהבים להפריד בין חמאס לפלשתינים, למרות שהם בעצם אותו הדבר. אנשי עזה מקבלים מיליוני דולרים מהקהילה הבינלאומית, שרובם הולכים למימון טרור. הייתה בעזה בעיית מים, והאיחוד האירופי מימן מערכת מים חדשה. זה נחמד מאוד", מציין אורן, "אבל חמאס שלה את צינורות המים מהאדמה, והפך אותם לטילים. מתברר שלירות באזרחים ישראלים יותר חשוב מאשר לשתות מים נקיים. ואני מזכיר לכם, חמאס נהנה מתמיכה של 70% מהאוכלוסייה.

"למה אי אפשר להבין את זה? כי אף אחד לא מדבר על זה. אנחנו לא מרגישים נוח לדבר על ההבדלים בין החברה המוסלמית והמערבית. במערב מרגישים שאי אפשר לבקר חברות אחרות, והמקסימום שמוגבלים להגיד הוא 'אני אוהב את האוכל שלהם'. אם כמעט כל המדינות המוסלמיות אינן דמוקרטיות ואין שם זכויות אדם, זה אמר משהו על החברה שלהם, ולטעון אחרת זה תמימות וזה מסוכן". 

סקר אוניברסיטת ביר זית, צילום: ערוץ היוטיוב של אורן

בהמשך מדבר אורן על המלחמות וההרג של ערבים בינם לבין עצמם, שלא מקבלים סיקור תקשורתי כמעט, ועל כך שהתקשורת המערבית מסרבת להכיר ולהצביע על האחראים באירועי אלימות שבוצעו על ידי מוסלמים - ומביא לכך דוגמאות. "תמיד אמרתי לעצמי שאם ככה הם מתנהגים כלפי האנשים שלהם, איך הם יתנהגו כשזה יופנה כלפינו?", הוא תוהה.

בסוף הסרטון הוא מסכם: "באחד הסרטונים שהופצו אחרי טבח 7 באוקטובר רואים בחורה ישראלית שנחטפה לעזה, כשדם על מכנסיה ומאות פלשתינים מריעים מסביבה וצועקים 'אללה אכבר'. ככל שזה נשמע נורא, אני לא הופתעתי. גם אתם לא צריכים להיות מופתעים, ואם אתם כן - הגיע הזמן להתעורר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר