רשת ויקטורי בסיטי, תת רשת החנויות העירוניות של אייל רביד המונה שישה סניפים, תחדל לפעול תחת המותג ויקטורי. רביד מעמיד למכירה את הסניפים הפועלים בתל אביב - לא כרשת אלא כמיקומים בודדים, כשהכוונה היא שהרוכשים יחליפו אותו בחוזי השכירות של הסניפים.
לפי הדוח הכספי של הרשת, ויקטורי בסיטי הסבה הפסדים ופגעה ברווחיות הרשת הארצית. בשל כך החליט רביד "על עצירת התפתחותה ובחינה מחדש של פעילותה".
1 צפייה בגלריה
ויקטורי
ויקטורי
ויקטורי
(קרדיט צלם - יאיר שגיא)
רביד מנהל מו"מ עם שני גורמים, שכל אחד מעוניין ב-2-3 חנויות. מעריכים כי הרוכשים יהיו גורמים שבניגוד לויקטורי יפעילו את הסניפים גם בשבת - אחד מימי המכירות החזקים בעיר.
נזכיר כי בקורונה חנויות מזון ליד הבית חוו פריחה ונוצר ביקוש גדול מצד קמעונאים לרכישת חנויות בתוך העיר, שגובות מחירים גבוהים יותר מהצרכן עבור הנוחות שבקרבה לבית - בהשוואה לחנויות הדיסקאונט הגדולות. לכן הן נחשבו רווחיות יותר, מה שהקפיץ את מחירי השכירות של נכסים עירוניים מתאימים. מנכ"ל טיב טעם והבעלים, חגי שלום, הזהיר אז את כל הקמעונאים שנכנסו לעיר, שהיא רוויה וצפויה להם "שחיטה".
רביד החליט לפני כשנתיים גם הוא לפתוח תת רשת עירונית שלפי החזון הייתה אמורה להפעיל 50 סניפים והיה מוכן לשם כך לשלם דמי שכירות גבוהים. אלא שבינתיים חלו שינויים במשק: האינפלציה שעלתה ועמה חוזי השכירות צמודי המדד, כוח הקנייה של הציבור ירד והתחרות בת"א שהתגברה. לא רק ויקטורי פתח לאחר הקורונה סניפים בעיר. הוא התחרה בסופר יודה, בשופרסל שלי, ברמי לוי בעיר, בקרפור ובמינימרקטים פרטיים רבים. אפילו רשת AM:PM המצליחה, כפי שדווח בדוחות של חברת האם שלה דור אלון, ירדה במכירות בגלל המלחמה והעדר תיירים ולקוחות מזדמנים. גם חברת קופיקס של רמי לוי שמחזיקה בחנויות עירוניות דיווחה על הפסד.