פרסום ראשון: אחרי ששרדה את התופת, הקריירה של סגנית אלופת ישראל בג'ודו, ליאן ביבה, בסכנה

בראיון ל"ישראל היום", סיפרה אימה של הספורטאית המצטיינת בת ה-17 כי "יש לנו בעיות עם תשלום לאקדמיה. אנחנו לא יודעים מה יהיה איתנו מחר" • ממכון וינגייט נמסר: "נשמח לעמוד לרשותה ולבחון כל בקשה כאשר כזו תוגש"

תושב סכנין נעצר לאחר שתועד יורה אבוקה לאיצטדיון דוחא

הג'ודוקא הצעירה ליאן ביבה, שאחרי שעות של אימה שרדה את התופת ב-7 באוקטובר בקיבוץ מפלסים, הפתיעה אתמול (שלישי) לא מעט אנשים, לאחר שזכתה במדליית הכסף באליפות ישראל. אולם היום נראה כי המשך הקריירה שלה נמצאת בסכנה.

ביבה בת ה-17 נחשבת לכישרון גדול, אבל כעת הוריה, שעברו לגור איתה בחדרה במכון וינגייט בנתניה (אחרי שנאלצו להתפנות מביתם בדרום) מודים שאין להם כסף כדי לשלם את המשך פעילותה באקדמיה - לימודיה ואימוניה - גם בשנה הבאה.

אסתי ביבה, אימה של ליאן, סיפרה ל"ישראל היום": "יש לנו בעיות עם תשלום לאקדמיה. אני לא אוהבת לבקש, אבל נקלענו למצב שאנחנו לא בבית, מפונים בנתניה, ואנחנו לא יודעים איך אנחנו יכולים לשלם לאקדמיה כשאנחנו לא יודעים מה יהיה איתנו מחר. 

"אני פשוט לא יודעת מה לעשות, מדובר בעלות של 11 אלף שקל לשנה הקרובה, שאין לי מאיפה להוציא. עד עכשיו עזרו לנו מהמועדון הקודם, וגם ראש המועצה אופיר ליבשטיין שנרצח עזר לנו, ואני הייתי מוסיפה קצת, אבל עכשיו הכל נופל עלינו". 

ליאן ביבה בפעולה. שגרת האימונים נפגעה, צילום: אורן אהרוני

את רוצה שהיא תמשיך באקדמיה ותתפתח בענף?
"כמובן, גם כי היא מאוד אוהבת את זה והיא הכי טובה לגילה. הופתענו באליפות ישראל לבוגרים, לא חשבתי שהיא תצליח ככה, חשבנו שאולי היא תזכה  במדליית ארד. זאת היה ממש הפתעה. חבל להוציא אותה עכשיו. יש לה את המוטיבציה להמשיך בג'ודו". 

למה הפעם היה לה יותר קשה להתחרות? 
"מספר ימים לפני התחרות, יש לה תמיד את סדר יום שלה, את האוכל שלה הביתי, את השקט שאנחנו נותנים לה, כאן בווינגייט אנחנו ישנים שלושה אנשים בחדר ועוד כלב גדול. היא קיטרה שאין לה את הנוחות שלה והיא התמודדה יפה באליפות אחרי כל מה שעברה. היא הצליחה לעשות את זה, אבל עדיין מאוד התבאסה ובכתה שסיימה במקום השני".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ממכון וינגייט נמסר: "אנחנו גאים בהישגים של הספורטאים המתארחים אצלנו ושמחים לקחת חלק במאמץ הלאומי בימים הקשים האלה. משפחת ביבה מתארחת במכון וינגייט מזה כחודש וחצי ללא עלות וזוכה לאירוח מלא, כולל לינה וארוחות. ליאן הינה ספורטאית מוערכת הזוכה לטיפול אישי ומקיף במכון - ונשמח לעמוד לרשותה ולבחון כל בקשה כאשר כזו תוגש". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר