כתב אישום הוגש נגד אלי ציפורי ואבי וייס בגין הטרדת העדה הדס קליין

שני הבלוגרים פרסמו יומיים לאחר שקליין החלה בעדותה במשפט נתניהו תמונה של ביתה וכתובתה • במקביל, מנהלת קליין תביעת לשון הרע נגד ציפורי על סך חמישה מיליון שקלים

משפט נתניהו: הדס קליין נחקרת בחקירה נגדית (ארכיון)

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד הבלוגרים אלי ציפורי ואבי וייס בגין הטרדת עדה התביעה במשפט נתניהו, הדס קליין. קליין הגישה תלונה במשטרה כי ציפורי ווייס פרסמו בטוויטר את פרטי כתובתה ומקום מגוריה של קליין תוך התחת ביקורת נגד דברים שאמרה בעדותה. במקביל, מנהלת קליין תביעת לשון הרע נגד ציפורי על סך חמישה מיליון שקלים.

בחודש יולי 2022, כיומיים לאחר שהחלה העדה הדס קליין את עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת תיקי האלפים, פרסם הבלוגר אלי ציפורי בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו תמונת חזית ביתה של קליין. התמונה כללה את כתובת ביתה (שם הרחוב ומספר הבית), בצירוף מלל המתייחס לדברי הדס קליין בעדותה. בנוסף כתב ציפורי בציוץ כי הוא מודה לאבי וייס. תכנים דומים פרסם ציפורי גם בערוץ הטלגרם ובחשבון הפייסבוק שלו. הפרסומים האמורים הגיעו לידיעתה של הדס קליין, שמסרה תלונה במשטרה בגין הטרדתה כעדה.

הדס קליין מעידה בבית המשפט (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בנוסף לכך, פרסם אבי וייס תגובה לציוץ האמור של ציפורי, ובו צירף צילום מסך מאתר האינטרנט של בזק 144, ובו מופיעים פרטי כתובתה המלאים של הדס קליין. נוסף על כך, וייס הדהד בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ של ציפורי, ופרסם באתר האינטרנט שלו צילום מסך של הציוץ של אלי ציפורי. חלק מהתוכן שפרסם וייס הגיע לידיעתה של קליין, שמסרה תלונה במשטרה גם נגדו. 

אלי ציפורי, צילום: אורן בן חקון

במקביל לכתב האישום, העדה קליין מנהלת תביעת לשון הרע נגד ציפורי בסך של חמישה מילון שקלים. ציפורי כינה את קליין בפרסומיו "סוכנת משטרתית", "שותפה להפיכה שלטונית נגד נתניהו" ו"פני הרוע" ועוד.

בכתב התביעה ובהודעה של עורכי דינה נכתב כי "במשך תקופה ארוכה מנהל ציפורי נגד קליין מסע הכפשה והטרדות הכולל למעלה מ-180 פרסומים בחשבונותיו ברשתות החברתיות טוויטר, פייסבוק וטלגרם, באתר האינטרנט שלו, בתוכנית הרדיו שלו בגלי ישראל ובספר שהוציא לאחרונה, זאת מתוך מטרה לנסות להלך אימים על קליין, לפגוע בלגיטימציה שלה ולהפוך אותה מטרה לשנאה ולבוז בקרב הציבור הרחב ולפגום בהליך מסירת עדותה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר