"מנהיג ומוביל מלידה": רס"ל רום הכט נפל בקרב בצפון רצועת עזה

הכט, בן 20 בנופלו, נהרג בקרב בסג'עייה שבו נפלו לוחמים נוספים • ורדה קפצן, מחנכת השכבה שלו, ספדה לו: "החיוך על פניו היה נצחי, תמיד עם לב ענק של נתינה" • סגנית ראש עיריית גבעתיים, אורל-לי ניב, שבנה עמרי, חברו של רום, נהרג ב-7 באוקטובר: "הוא היה מדהים, מלח הארץ"

רס"ל רום הכט. צילום: דובר צה"ל

רס"ל רום הכט, בן 20 מגבעתיים, הוא אחד החיילים שנפלו בקרב באסון סג'עייה שבצפון רצועת עזה.

ורדה קפצן, מחנכת השכבה בתיכון קלעי שבו למד הכט, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), סיפרה עליו בבכי: "הוא היה תלמיד מקסים מבית נפלא, מנהיג מלידה, ילד מוביל. רום למד בכיתת מצוינות, היה ילד כוכב ואהוב מאוד שתמיד שאף להגיע רחוק ולתרום, ולא בכדי הוא הגיע ליחידה מובחרת. החיוך על פניו היה נצחי, תמיד עם לב ענק של נתינה, ילד שעטוף במשפחה חמה ואוהבת, מאוד ערכי ועם דרך ארץ. לא רואים היום כאלה ילדים".

היא הוסיפה: "הוא היה אדם מאוד מיוחד, אהוב ורגיש עם עיניים ירוקות טובות, תמיד סוחף, מהטובים שיש למדינה, גיבור ישראל. הייתה לי הזכות להיות המחנכת שלו. אני לא מאמינה שזה מה שקרה לו. זה אסון כבד, הוא רק בן 20".

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (ארכיון) // צילום: דובר צה"ל

סגנית ראש עיריית גבעתיים, אור-ליב ניב, שבנה עמרי ז"ל נפל בקרב ב-7 באוקטובר, סיפרה בעצב: "עמרי ורום היו חברים טובים מכיתה א' עד י"ב, ולמדו באותה שכבה. שניהם הדריכו בנוער העובד והלומד. רום היה ילד מדהים, מלח הארץ שכל כך רצה להיות לוחם ביחידה מיוחדת".

ניב הוסיפה: "כל כך קיוויתי שהרשימה של הנופלים מגבעתיים תיסגר. כבר אי אפשר להכיל, זה עצוב מאוד".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר