שחקן ה-NBA לשעבר שעזב את טורקיה תקף: "ארדואן תמך בחמאס ונשאר לבד בעולם"

אנס קאנטר ששיחק בשנים האחרונות בליגה הטובה בעולם וידוע בחיבתו למדינת ישראל ולדמות לא רצויה במולדתו, התראיין ביוון ותקף את נשיא טורקיה: "איזה עוד חברה בנאט"ו תומכת בחמאס? איזה מנהיג תומך בחמאס או בדעאש? מי נותן להם דרכון טורקי? רק ארדואן"

קאנטר. צילום: אורן בן חקון

אנס קאנטר הטורקי שיחק בשנים האחרונות ב-NBA במספר קבוצות בהם יוטה, אוקלהומה סיטי, ניו יורק ניקס, פורטלנד ובוסטון, אבל עבור חובבי הכדורסל בארץ הקודש הוא לא מקבל חיבה בגלל יכולתו על הפרקט, אלא בגלל האומץ שלו לבקר את המדיניות מולדתו כלפי ישראל לאורך השנים.

קאנטר, שהוגדר בטורקיה כטרוריסט ומאז כמובן שלא נחת על אדמתה, הפך בשנים האחרונות לאקטיביסט הפועל למען זכויות אדם, שינה את שמו ל"חופש" (Freedom) וגם ביקר בישראל בקיץ 2022, אז העביר שיעורי כדורסל לילדים ישראלים וערבים.

כעת, בראיון שהעניק ביוון קאנטר החליט שוב לבקר את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על תמיכתו בחמאס ועל כך שהוא מפנה גב לישראל ברגעיה הקשים ביותר, למרות שסייעה לטורקיה לא פעם בעבר.  "ארדואן חייב ללכת, הוא לא יכול להיות המנהיג שלל טורקיה", אמר קאנטר, "איזה עוד חברה בנאט"ו תומכת בחמאס? איזה מנהיג תומך בחמאס או בדעאש? מי נותן להם דרכון טורקי? רק ארדואן".

עוד הוסיף קאנטר: "מנהיגי העולם השאירו את ארדואן לבד אחרי שהוא תמך בחמאס. אסור ליוון להיות ביחסים איתו, הוא הולך אליה כי אין לו ברירה. כולם מבינים שמי שתומך בחמאס, צריך להתרחק ממנו וזה המקרה שלו. העם הטורקי לא אוהב אותו ויודע מה הפרצוף האמיתי שלו. יוון, תיזהרו מארדואן, הוא יתקע לכם סכין בגב כמו שהוא עשה למדינות אחרות".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אגב, קאנטר היה בין הכדורסלנים הראשונים שתמך בישראל לאחר הטבח ב-7 באוקטובר כשהעלה ציוץ לרשתות בו כתב: "סצנות מחרידות ושוברות לב מישראל. אנשים שנהרגו הופשטו וצועדו כמו גביעים על משאיות, נשים מבוגרות נגרעו לעזה כבנות ערובה ו-5,000 רקטות שוגרו על אזרחים חפים מפשע בישראל. זה לא מקובל! כמוסלמי, אני מגנה בחריפות את ההתקפות הנוכחיות נגד ישראל. אני מביע את הזדהותי המלאה עם הקורבנות, משפחותיהם ויקיריהם. מראות מחרידים ושוברי לב מישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר