הציל חיים: איבריו של הלוחם נתנאל איתן ז"ל הושתלו בשלושה אנשים

משפחתו של הלוחם שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה ביקשה למלא את צוואתו, לאחר שחתם על כרטיס אדי • בני משפחתו סיפרו עליו: "כבר בבית הספר הוא בלט באהבתו לזולת ובנתינה"

סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

איבריו של נתנאל איתן ז"ל, צוער בגדוד "גפן" בבית הספר לקצינים ששירת כלוחם ביחידת 669, אשר נהרג בקרב בצפון רצועת עזה, הושתלו בשלושה אנשים.

איתן, בן 22 במותו, נפגע במהלך הקרב באורח אנוש, והובא לבית החולים בילינסון. שם, על אף מאמצי הרופאים להצילו, נקבע מוות מוחי. לאחר מותו, כך לפי המרכז הלאומי להשתלות, ליבו הושתל בבן 56 בבית החולים שיבא בתל השומר, ריאותיו הושתלו בגבר בן 36 בבית החולים בילינסון והכבד שלו הושתל בגבר בן 70 באיכילוב.

סגן נתנאל איתן ז"ל הובא למנוחות בהר הרצל, שלשום // צילום: יוני ריקנר

"כבר בבית הספר, כתלמיד מחונן, בלט נתנאל באהבתו לזולת ובנתינה. הוא הדרך בתנועת הנוער 'עזרה', והיה הדרך של הסניף שהקסים את חניכיו", סיפרו בני משפחתו. "במקביל, הוא התנדב בעמותת 'זיכרון מנחם' לליווי ילדים חולי סרטן ובתקופת הקורונה התנדב במחלקה אונקולוגית בבית חולים".

הם המשיכו לספר עליו: "הוא למד במכינת 'מעלה אפרים' ולאחר מכן התגייס ליחידת 669, במסגרתה עבר קורס חובשים. חבריו ליחידה סיפרו שהוא היה החוד של הצוות, מוביל ומנהיג שמעולם לא הסתפק בתוצאה בינונית. הוא היה הראשון בצוות שנשלח לקצונה, וחצי שנה לאחר הקורס פרצה המלחמה. ב-7 באוקטובר הוא הצליח להציל שלושה חיילים, ועל כך סיפר לחבר ילדותו מיכאל כי הדבר נתן לו הרגשה מיוחדת של משמעות".

משפחתו של איתן ז"ל בהלווייתו, שלשום, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר