ג'יימס פלדין בראיון ל"ישראל היום": "למדינה אחרת לא הייתי מגיע במצב הזה"

הקשר החם לישראל ("היה לי כאן ניסיון טוב, לכן חזרתי") • התקופה בהפועל ירושלים ("השנים הטובות בקריירה") • והעבודה כ"שגריר" של הפועל גליל עליון בזמן המלחמה • הגארד האמריקני-דומיניקני נהנה מאוד לשחק בארץ

משפחות שאיבדו את יקיריהן באימון מכבי ת"א

גיימס פלדין אמנם שיחק בהפועל ירושלים רק שנתיים, אבל עם שתי זכיות ברציפות בגביע המדינה ויכולת גבוהה מהקו האחורי - זה היה מספיק זמן כדי לקבע את מעמדו כאחד מהזרים הגדולים שלבשו את הגופייה האדומה בעשור החולף.

שלוש שנים עברו מאז סיים פלדין את דרכו בירושלים. כיום, בגיל 35 ואחרי פציעה קשה מאוד שהשביתה אותו לכמעט שנה, הגארד האמריקני-דומיניקני באופן טבעי נמצא מעבר לשיאו, והוא מצא את עצמו בהפועל גליל עליון. ובתקופה האחרונה הוא משמש עבורה יותר משחקן כדורסל.

פלדין היה עד לא מזמן הזר היחיד של גליל עליון, שמתקשה יותר מכולן לצרף שחקנים זרים בגלל מצבה המיוחד, כמי שנמצאת באזור לחימה. בסיטואציה הזו, השחקן הוותיק הפך גם לסוג של שגריר של המועדון, והוא מנסה לעזור לקבוצה להביא זרים נוספים. משימה אחת הושלמה לאחרונה בהצלחה, כשגליל החתימה את עומאר סילבריו מהרפובליקה הדומיניקנית.

בראיון מיוחד ל"ישראל היום", פלדין מספר בפתח דבריו על העבודה מחוץ למגרש בתקופה מתוחה זו: "אני מספר לשחקנים מהניסיון שלי ושאני מרגיש בטוח כאן. אני אומר להם את האמת, שזו סיטואציה קשה, שיש אזעקות ורואים חיילים ברחובות. עם זאת, אני גם מדגיש שידאגו להם, שהם יהיו במקום בטוח, שהקבוצה עושה כל מאמץ עבור ביטחון השחקנים".

על ההחלטה האישית שלו להגיע הוא מודה: "זו לא היתה החלטה פשוטה. יש לי כאן הרבה חברים, דיברתי איתם, רציתי לשחק ואני יודע שבישראל יש ליגה טובה. החלטתי להגיע ואני מרגיש טוב, מרגיש מאוד בטוח. הקבוצה מטפלת בי היטב, וכל יום רק שואלים ודואגים שהכל בסדר. אם מדינה אחרת שאני לא מכיר היתה במצב הזה - לא הייתי מגיע אליה. את ישראל אני מכיר טוב והניסיון שלי כאן מצוין. כבר חוויתי אזעקות כשהייתי בירושלים, אבל עכשיו זה שונה. עכשיו זו מלחמה".

אפרופו ירושלים, פלדין לא שוכח את השנתיים שלו בבירה: "בקלות אני יכול לומר שאלה היו השנתיים הכי טובות בקריירה שלי, ובהפרש גדול. לניסיון הטוב שלי כאן יש קשר גדול לעובדה שחזרתי עכשיו".

עודד קטש, שאימן אותך בירושלים, הוא היום מאמן מכבי ת"א.
"אני שמח בשבילו. כשהוא הלך לאמן בפנאתינייקוס דיברתי איתו רבות. אני שמח שהוא ברמות הכי גבוהות. הוא מאמן טוב מאוד, והוא ראוי להיות שם".

פלדין במדי הפועל ירושלים. "השנתיים הכי טובות בקריירה שלי", צילום: עודד קרני

הקריירה של פלדין הגיעה לצומת דרכים לפני כשנתיים. הוא נפצע בצורה קשה בברכו, וחזר לפרקט רק כעבור כמעט שנה. במהלך תקופת השיקום הוא אף חשב לתלות את הנעליים.

"נלחמתי קשה כדי לחזור מהפציעה, אפילו שקלתי לפרוש, אבל בסופו של דבר הרצון לחזור לשחק ניצח", נזכר הגארד. "עברתי הרבה טיפולים ודחפתי את עצמי לא לוותר. התשוקה לכדורסל עדיין שם, אז חזרתי. כדורסל זה החיים שלי".

אחרי שקיבל בינואר את האישור לחזור לשחק - היעד שלו היה ישראל: "הגעתי להפועל חיפה, התאמנתי שם, אבל הם היו צריכים סוג אחר של שחקן. בהמשך הצטרפתי להפועל ת"א, כדי לעבות את הסגל למקרה של פציעות וכדי לחזור לכושר".

פלדין עם קטש. "שמח בשבילו", צילום: אודי ציטיאט

בהפועל ת"א הוא רשם הופעה אחת, ולמעשה מאז פתיחת העונה שעברה ועד להגעתו לגליל הוא שיחק בסך הכל 6 פעמים (שיחק לאחרונה 5 משחקים בקולומביה).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

למרות זאת, פלדין מרוצה מהכושר שבו הוא נמצא ומאיך שהוא נראה על הפרקט: "אני שחקן שונה עכשיו, אבל אני לא צריך להוכיח שום דבר. הראיתי לעצמי שאני עדיין יכול לשחק ברמות הגבוהות ולהיות הרבה דקות על המגרש. המטרה שלי היא לעזור לקבוצה ולקדם את הצעירים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר