כוכב הסדרה "ברוקלין 99", אנדרה בראואר, הלך לעולמו בגיל 61

זוכה פרס האמי הלך לעולמו לאחר מאבק קצר במחלה קשה, כך על פי אשת יחסי הציבור שלו • בראואר גילם לעתים קרובות שוטר במהלך הקריירה שלו, והופיע בתפקידים דרמטיים וקומיים

אנדרה בראואר, כוכב הסדרה "ברוקלין 99", הלך לעולמו בגיל 61. צילום: רויטרס

השחקן האמריקני האהוב אנדרה בראואר הלך לעולמו ביום שני בגיל 61, לאחר מאבק קצר במחלה קשה - כך הודיעה אתמול אשת יחסי הציבור שלו. בראואר התפרסם בעשור האחרון כשגילם בין 2013 ל-2021 את קפטן ריימונד הולט הנערץ בסדרה הקומית המשטרתית "ברוקלין 99", אולם צופים ותיקים יותר זוכרים אותו בראש ובראשונה דווקא כבלש הקשוח פרנק פמבלטון בדרמה - המשטרתית גם היא - "רצח מאדום לשחור" משנות התשעים.

על עבודת המופת שלו ב"רצח" זכה בראואר בפרס האמי ב-1998, והיה מועמד לאותו פרס ארבע פעמים - אך לא זכה - על תפקידו ב"ברוקלין". ב-2006 הוענק לבראואר פרס אמי נוסף, הפעם על תפקידו הראשי במיני-סדרת הפשע "Thief", שבה שיחק מנהיג כנופיית שודדים מתוחכמת, המנסה לתמרן בין חייו האישיים לבין תכנון המכה המושלמת. נוסף על הופעותיו בשתי הסדרת הללו, השתתף השחקן בין היתר בסדרות נוספות כמו "פריצה", "גברים בגיל הזה" (שאף היא זיכתה אותו במועמדות לאמי), "Gideon’s Crossing", "הטובות לקרב" וגם בחמישה סרטי טלוויזיה של "קוז'אק" - שבהם גילם בלש צעיר שמסייע לדמות הראשית האייקונית (בגילומו של טלי סבאלאס). בקולנוע הופיע בראואר בסרטים ידועים רבים, ביניהם "גלורי", "פחד ראשוני", "עיר המלאכים", "פוסידון", "הערפל" ו"בטווח פגיעה".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Terry Crews (@terrycrews)

בראואר, יליד שיקגו ובוגר אוניברסיטת סטנפורד היוקרתית ובית הספר לאמנויות ג'וליארד, הותיר אחריו אישה - השחקנית איימי ברבסון שאותה פגש על הסט של "רצח מאדום לשחור" - ושלושה בנים.

הידיעה הפתאומית על מותו היכתה את הוליווד בצער ובתדהמה, כאשר השחקן טרי קרוז, שגילם את הסמל טרי ג'פורדס ב"ברוקלין 99", היה בין הראשונים שספד לו וכתב באינסטגרם: "היה לי כבוד להכיר אותך, לצחוק איתך, לעבוד איתך ולחלוק איתך שמונה שנים מדהימות שבהן חזיתי בכישרון חסר התחליף שלך. זה כואב. עזבת אותנו מוקדם מדי. לימדת אותי כל כך הרבה. לנצח אהיה אסיר תודה על כך שהכרתי אותך. תודה על החוכמה שלך, העצות שלך, טוב הלב שלך והחברות שלך. תנחומיי לאשתך ולבני משפחתך בזמנים קשים אלה. הראית לי איך זה למצות את החיים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר