י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בישראל מכחישים

שחרור רב מרצחים בתמורה לקצינים בכירים: הפרטים על העסקה הנרקמת

בסעודיה מדווחים בנוסף כי כחלק מהעסקה הנרקמת ישוחררו שלושה קצינים בכירים שנחטפו ע"י ארגון הטרור חמאס במהלך המתקפה הרצחנית ב-7.10

שחרור רב מרצחים בתמורה לקצינים בכירים: הפרטים על העסקה הנרקמת

דיווח בעיתון בסעודיה הבוקר (שלישי) מספר על כך שקטאר וישראל מנהלות מו״מ חשאי באחת מבירות אירופה לעסקת חילופי שבויים נוספת. על פי הדיווח, העסקה תכלול ילדים, נשים וגברים כולל 3 קציני צבא בכירים שנלקחו בשבי של ארגון הטרור חמאס.

הדיווח הסעודי מציין כי ישראל התחייבה לשחרר כ-300 אסירים פלסטיניים כולל עשרה אסירים וותיקים המרצים תקופת מאסר ארוכה כאשר אחד מהם הוא מארוואן ברגותי מנהיג תנועת הפת״ח. עם זאת, בכירים ישראלים הכחישו את הדיווח.

במקביל, מדווח כי מצרים ומס' מדינות ערביות פועלות לשכנע את ארה"ב ללחוץ על ישראל לשחרר ממעצר את מרוואן ברגותי, מחבל בכיר בפת"ח, כדי לדחוף את רעיון "הרשות הפלסטינית החדשה". ישראל דחתה את ההצעה באופן נחרץ ואמרה – ידיו מגואלות בדם של ישראלים. ברגותי נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים וארבעים שנות מאסר בשל מעשי טרור שהיה שותף להם בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים.

כחלק מהעסקה הקודמת שנחתמה לפני כשבועיים בתיווך קטארי 113 חטופים שוחררו בשבע פעימות שונות שהתרחשו יום אחרי יום. עם זאת, עדיין נותרו 137 בני אדם נותרו בשבי וכ-20 נרצחו וגופותיהם עדיין בידי ארגון הטרור.

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד