ביקור תושבי עוטף עזה באצטדיון של בורוסיה דורטמונד // קרדיט: מועדון האוהדים הישראלי של בורוסיה דורטמונד

נשיא קלן תוקף: "קטאר תומכת בהשמדת ישראל, ונתנו לה לארח מונדיאל"

ד"ר ורנר וולף הביע את דאגתו מכניסת משקיעים מהמפרץ לכדורגל הגרמני: "המנהיגים של חמאס וחיזבאללה יושבים שם, הם תומכים בארגונים האלו, הם תומכים בחיסול ישראל. אסור לנו לאפשר את זה. וזה בדיוק מה שסעודיה רוצה, לטייח את עצמה בעזרת הכסף"

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בכדורגל הגרמני הוא חוק ה-"50+1", חוק זה, אוסר על חברות ומשקיעים פרטיים להחזיק בבעלותם יותר מ-49% ממניות מועדוני ספורט, ומשאיר כוח רב במיוחד בידי האוהדים, ששולטים למעשה בקבוצה, כל זאת כשבליגות אחרות ברחבי העולם והיבשת הכסף נשפך כמים, בעיקר מכיוונים של מדינות כמו סעודיה וקטאר.

החשש מהתפוררות החוק הזה היא אחת הסיבות שקלן היא אחת משני הקבוצות היחידות בשתי הליגות הבכירות בגרמניה שהצביעו אתמול (שני) נגד ההחלטה לאפשר את מכירת זכויות השידור והשיווק של הליגות למשקיעים זרים. ההצעה אמנם עברה ברוב גדול, 34-2, אך מנכ"ל קלן, דוקטור ורנר וולף הסביר את התנגדותו: "אנחנו מודאגים. בגרמניה אנחנו באים ממסורת אחרת לגמרי. זהו ספורט פופולרי שמאורגן במועדונים. שלא כמו באנגליה, המועדונים אינם חברות. זה הבסיס ומזה אנחנו ניזונים בסופו של יום כי הספונסרים מגיעים אלינו ורוצים את תשומת הלב של האנשים האלה"

וולף הסביר את הסכנות שמציבה ההחלטה לדעתו: "בוא ניקח את קטאר. בסכסוך הנוכחי בין ישראל לחמאס, המנהיגים המדיניים והצבאיים של חמאס וחיזבאללה יושבים בקטאר. ומלבד העובדה שקטאר מנסה לעשות קצת בשביל להבטיח שחטופים ישוחררו, הם עדיין תומכים בארגונים הללו הזו. והמטרה הסופית של הארגונים האלו היא להשמיד את ישראל. ואנחנו מאפשרים את זה כשאנחנו נותנים להם לארח מונדיאל בגלל הכסף שהם שופכים. וזה בדיוק מה שסעודיה מנסה לעשות: לטייח את עצמה. אנחנו צריכים להביא את הדברים האלה לשולחן ולהבהיר אותם".

ד"ר ורנר וולף. "קטאר רוצה להשמיד את ישראל", צילום: מתוך טוויטר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כזכור, לפני מספר ימים הצהיר שר הספורט הסעודי ש"כולם יהיו מוזמנים למונדיאל, אבל יש חוקים שצריך לכבד". כשנשאל וולף על דעתו לגבי אותו מונדיאל ענה: "אני חושב שההתמכרות ותאוות הבצע כדי לזכות במשהו גדולות מדי. יש גם רבים בגרמניה שאומרים שמה שקורה שם לא כזה נורא, אנשים רוצים לראות כדורגל או לראות את הקבוצה שלהם מנצחת. אבל אנחנו צריכים להכריח את הסעודים לבצע שינויים אם הם רוצים להיות מארחים הגיוניים. זה לא יקרה בן לילה, אבל זה משהו שאנחנו צריכים להתחיל לעשות. והיום. אני גם מצפה לאותו דבר מהוועדות שמייצגות את הכדורגל שלנו ברחבי העולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו