ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מיליונים לטרור

בכיר קטארי: קטאר תמשיך לשלוח כסף לעזה

קטאר תמשיך להעביר כסף לעזה כדי לתמוך בתושבי הרצועה, כפי שהיא עושה כבר שנים, כך אמר שר החוץ של קטאר. במשך שנים, ממשלת קטאר שלחה מיליוני דולרים בחודש לרצועת עזה

בכיר קטארי: קטאר תמשיך לשלוח כסף לעזה
מחבלי חמאס צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

שק החוץ של קטאר התראיין לרשת CNN, ואמר כי קטאר תמשיך את תושבי עזה. "אנחנו לא הולכים לשנות את המנדט שלנו. המנדט שלנו הוא עזרה ותמיכה מתמשכת באחינו ואחיותינו של פלסטין. נמשיך לעשות זאת באופן שיטתי כפי שעשינו קודם", אמר מוחמד בן עבדול עזיז אל-ח'וליפי.

דבריו הגיעו על רקע הכעס בישראל על שנים של תשלומים ממדינת המפרץ לחמאס, כשדיפלומטים קטארים הגיעו לרצועה מדי חודש בחודשו עם מזוודות המכילות 15 מיליון דולר במזומן.

המזומנים היו אמורים לסייע בתשלום לעובדי הממשלה בעזה, אך כפי שחשף ה'ניו יורק טיימס' הכסף כנראה מימן את הזרוע הצבאית של ארגון חמאס.

במשך שנים, ממשלת קטאר שלחה מיליוני דולרים בחודש לרצועת עזה, שהיו אמורים להגיע לתושבים ולעובדי ממשלת חמאס. ראש הממשלה נתניהו תמך בכך.

ה'ניו יורק טיימס' חשף, כי במהלך פגישותיו בספטמבר האחרון עם הפקידים הקטארים, נשאל ראש המוסד, דדי ברנע, "האם ישראל רוצה שהתשלומים יימשכו". ממשלת נתניהו החליטה להמשיך במדיניות העברת הכספים, אז ברנע אמר שכן.

קטאר חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד