טרגדיה כפולה: מאור כהן איזנקוט, אחיינו של גדי איזנקוט, נפל בקרבות בעזה

מאור בן ה-19 שירת בסדיר בגדוד 12 בגולני • רק לפני כיומיים קיבלה המשפחה את הבשורה הקשה על מותו של גל איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר

תיעוד מתקיפות צה"ל בחאן יונס // דובר צה"ל

בשורת איוב נוספת: יומיים לאחר שגל איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, נפל בקרבות ברצועת עזה, המשפחה קיבלה הודעה גם על נפילתו בקרבות של מאור כהן איזנקוט (19) - אחיינו של חבר הקבינט, ששירת בגדוד 12 בגולני. מאור נהרג עם חברו, סמ"ר יונתן דין חיים, כתוצאה מפיצוץ מטען במסגד. באירוע נפצעו באורח קשה גם קצין ושני לוחמים מגדוד 603.

מאור כהן איזנקוט, צילום: דובר צה"ל

כהן הוא בנה של שרון איזנקוט, אחותו של גדי איזנקוט. הוא סיים את לימודיו בשנה שעברה בבית הספר התיכון גולדווטר באילת. חבריו לספסל הלימודים בבית הספר קיבלו את הידיעה על נפילתו במהלך ערב שבת.

מאור שיחק במחלקת הנוער של בני אילת בכדורגל, בקבוצות ילדים ב' עד נערים ב'. מאמניו מספרים עליו שהיה שחקן רציני, אחראי ואכפתי, שאהב מאוד את המועדון וחבריו לקבוצה.

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, ביקר את המשפחה ואמר: "מאור הוא מטובי בניה של העיר אילת, אהוד ואהוב על כולם. בן למשפחה אילתית שורשית, ששורשיה נטועים עמוק בעיר אילת ובמדינת ישראל. גיבור ישראל שלחם לצד חיילינו הגיבורים למען הגנה על המולדת וחירף נפשו למען קיומנו בארצנו. העיר אילת, שביום רביעי האחרון ליוותה למנוחת עולמים את בן אילת רס״ר מתן דמארי ז״ל, שנפל גם כן בקרב ברצועת עזה, כואבת ביחד עם כל עם ישראל את האסון של משפחת איזנקוט. אנו נושאים תפילה שנהיה ראויים לנחישותם, אצילות נפשם וקורבנם של גיבורי הזמן הזה. יהי זכרם ברוך וחקוק בלב האומה״.

גדי איזנקוט עם בנו גל ז"ל (ארכיון), צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר