ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
סיכום חדשות השבת

חמאס שיגר מטח למרכז מהאזור ההומניטרי; והדד ליין של ביידן

דובר צה"ל חשף כי שני לוחמים נפצעו באורח קשה במהלך מבצע שנשכל בניסיון לחלץ חטופים ישראלים | סהר ברוך, בן ה-25 שנחטף מביתו, נרצח בשבי חמאס | ארה"ב הטילה וטו על החלטת האו"ם להפסקת אש בעזה | לוחם צה"ל נפצע אתמול בפיגוע ירי סמוך למבוא דותן בצפון השומרון

חמאס שיגר מטח למרכז מהאזור ההומניטרי; והדד ליין של ביידן
פעילות לוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי שני לוחמים נפצעו באורח קשה במהלך מבצע ברצועת עזה בניסיון לחלץ חטופים ישראלים מידי חמאס. המבצע יצא לדרך לאחר מידע שהתקבל בנושא, אבל חטופים לא היו במקום.

קיבוץ בארי ומטה משפחות החטופים הודיעו כי סהר ברוך, בן ה-25 שנחטף מביתו נרצח בשבי חמאס. בהודעה נכתב:בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על הירצחו של סהר ברוך (25) שנחטף מביתו ע״י מחבלי חמאס לעזה ביום שבת השחור ונרצח שם. אחיו עידן נרצח על ידי חמאס בשבת ה-7.10.23. משתתפים בצערם הקשה מנשוא של הוריו, תמי ורוני, אחיו, גיא וניב, משפחתו וכל אוהביו".

100 מדינות באו"ם תמכו אתמול בהצעה להפסקת אש מיידית בעזה. כך גם הצביעו 13 מ-15 חברות מועצת הביטחון של הארגון. יחד עם זאת, ההצעה נפלה בשל וטו אמריקני. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש טען: "מתקפת 7 באוקטובר לא יכולה להצדיק ענישה קולקטיבית של הפלסטינים". שגריר ישראל גלעד ארדן בנאומו נאם במועצת הביטחון בנוכחות מזכ״ל האו״ם ואמר: "אם המועצה רוצה הפסקת אש, עליה לדרוש זאת מחמאס שהפר את שתי הפסקות האש האחרונות".

הלחימה ברצועת עזה נמשכת. לוחמי אוגדה 98 וחיל האוויר ממשיכים בלחימה בחאן יונס; בפשיטה של גדוד 12 על מסגד ששימש את חמאס כתשתית טרור חוסלו מחבלים רבים.

לוחם צה"ל נפצע אתמול בפיגוע ירי סמוך למבוא דותן בצפון השומרון. מדובר צה"ל נמסר: "מחבלים ירו לעבר כוח צה״ל שפעל בעמדה צבאית לפני זמן קצר, סמוך לכפר יעבד שבחטיבת מנשה. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים. כתוצאה מירי המחבלים נפצע לוחם צה"ל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בנקודה ופונה בהכרה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחתו עודכנה. הכוחות פתחו במרדף אחר המחבלים ומציבים חסימות במרחב".

שמונה מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב. לוחמי גדוד 7018 פעלו למעצר מחבל שביצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר חורסה ביום חמישי. בעת המעצר, המחבל ניסה לתקוף את הכוחות בסכין, וחוסל על ידם. לוחם צה"ל נפצע בינוני בתקיפה ופונה לטיפול רפואי.

דובר צה"ל בערבית חשף כי חמאס ירה את מטח הרקטות אתמול לגוש דן והמרכז מתוך האזור ההומניטרי "אל-מוואסי" בדרום הרצועה. דובר צה"ל כתב כי זה: "מהווה ראייה נוספת לכך שחמאס מנצל את המחוות ההומניטריות של צה״ל לאזרחי עזה לטובת ביצוע פעולות הטרור שלו".

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 551 אתמול, נמצאה בובת דובי שהוסוו בתוכה נשק צלפים ותחמושת בתוך בית ספר. בנוסף, בבית ספר סמוך נמצאו אמצעי לחימה שהוסוו בתוך כיתות לימוד, חלקם הוחבאו בשקיות של אונר״א.

הנציבות האירופית הודיעה שתעניק בשנה הבאה סיוע לפלסטינים בסך 125 מיליון אירו. הכספים יועברו לארגוני סיוע בינ"ל הפועלים בשטחים הפלסטינים.

אתר 'פוליטיקו' מדווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציב לישראל דד-ליין לסיום המלחמה בעזה עד סוף שנת 2023.

המכון הסורי "נורס" דיווח כי אחד מארבעת ההרוגים אתמול בתקיפה המיוחסת לישראל בעיר אל-בעת' שבמחוז קוניטרה הוא בנו של מוסא דקדוק, מפקד יחידת "תיק הגולן" של חיזבאללה.

דיווח ברויטרס: הממשל האמריקני ביקש לאשר מכירת 45 אלף פגזים לישראל המיועדים לטנקי המרכבה שלה, עבור הלחימה מול ארגון הטרור חמאס.

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מספר מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור. בתוך כך, במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. צה"ל הגיב באש למקורות הירי.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד