"בושה", כתבו אוהדי הפועל ירושלים ברשתות החברתיות אחרי התבוסה הקשה וההתבזות המוחלטת של קבוצתם אמש (חמישי), שחטפה 105:65 בחוץ מהפועל עפולה במשחק הליגה השני שלה העונה.
כמו נגד ר"ג, גם הפעם עלתה הפועל ירושלים ללא המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' וללא שבעת הזרים שלה, שחששו להגיע לארץ בשל המצב הביטחוני. הירושלמים אומנם לקחו בחשבון שאת שני משחקי הליגה הראשונים שלהם הם כנראה יפסידו והיו מוכנים לספוג את ההפסדים האלה בגלל המצב המורכב ועצם העובדה שהליגה עוד ארוכה, אבל לא תיארו לעצמם שככה הם ייראו. בסוף המשחק היה אפשר לראות את הבעלים, מתן אדלסון, קם לעבר הקהל הירושלמי שעשה את כל הדרך לעפולה ועושה להם תנועת התנצלות עם הידיים.
2 צפייה בגלריה
בירושלים לקחו בחשבון שיפסידו, אבל לא חשבו שייראו כך. הריי וקורנליוס מאוכזבים
בירושלים לקחו בחשבון שיפסידו, אבל לא חשבו שייראו כך. הריי וקורנליוס מאוכזבים
בירושלים לקחו בחשבון שיפסידו, אבל לא חשבו שייראו כך. הריי וקורנליוס מאוכזבים
(עמרי שטיין, ONE)
"הפקירו את השחקנים הישראלים", אמר מקורב לאחד השחקנים. "נכון שהם חלק מהקבוצה והם אלה שהיו על הפרקט אתמול, אבל למה הם צריכים לספוג את הבושה הזאת? מה זו אשמתם שהמאמן ושאר שחקני הסגל לא רוצים להגיע? למה הם צריכים לעמוד מול הקהל ולהתנצל? כולם מבינים שיש פה מצב ביטחוני מורכב ומבינים את החששות של הזרים, גם הישראלים מבינים את זה ונותנים את כל הגב שאפשר, אבל פשוט אי אפשר להראות ככה".
בעקבות ההפסד האחרון ישנו כעס עצום במינהלת הליגה על הנהלת הפועל ירושלים. במינהלת ובדירקטוריון הדגישו שהקבוצות התחייבו לכך שהליגה תהיה תחרותית ושכל קבוצה תעמיד את הסגל הכי טוב שהיא יכולה. הפועל ת"א למשל עלתה למשחקה הראשון עם שני זרים ומחר מול גליל עליון היא כבר תופיע עם ארבעה. הפועל חולון הגיעה לארץ עם כל ארבעת הזרים שלה (שניים עזבו ובמקומם הוחתמו חדשים).
גם חולון וגם הפועל ת"א משחקות באירופה, ואצלן - בניגוד לירושלים - הזרים מגיעים ארצה. מעבר לכך, גם מרבית הקבוצות העמידו סגלים ראויים. הליגה עד כה נראית שוויונית, אך במקרה של הפועל ירושלים זה רחוק מזה. במינהלת מתכוונים לכנס דיון דחוף בתחילת השבוע בו ייקבע חוק של מינימום זרים לכל משחק בעקבות ההופעה של מחזיקת הגביע. יו"ר המינהלת, ארי שטינברג: "אני מאוד מקווה שזה (התבוסה של ירושלים) היה חד פעמי בגלל הפיגוע שקרה בירושלים. לא נאפשר שתצוגות כאלה יקרו בליגה שלנו".
2 צפייה בגלריה
הישראלים הופקרו? עוז בלייזר ואפק אמסלם
הישראלים הופקרו? עוז בלייזר ואפק אמסלם
הישראלים הופקרו? עוז בלייזר ואפק אמסלם
(עמרי שטיין, ONE)
החשש הכי גדול כרגע בירושלים הוא מפציעות של השחקנים ששיחקו מעל ל-30 דקות בשני המשחקים האחרונים בליגה. כבר אתמול אפשר היה לראות את אור קורנליוס יוצא במהלך הרבע השלישי אחרי שנפצע בקרסול. הוא נחבש על הספסל ולא חזר לשחק. על אף התבוסה, בהפועל ירושלים ציינו כי הם מעריכים מאוד את השחקנים הישראלים שלקחו על עצמם את הסיטואציה הנוכחית.
נציג הבעלים, גל מקל, עידכן לפני תחילת המשחק מול ר"ג שקאדין קרינגטון הגיע עם הקבוצה לארץ יומיים קודם לכן על מנת לבדוק האם במינהלת הליגה ובאיגוד הכדורסל יסכימו שהוא יירשם כזר. בירושלמים הציעו שבמידה שקרינגטון יקבל אזרחות בהמשך העונה הוא יוכל להירשם כישראלי, למרות שדבר זה אסור לפי חוקי הליגה. ההצעה נדחתה וקרינגטון חזר לבלגרד.
בסביבת המועדון תהו אם לא היה עדיף לרשום את קרינגטון כבר כשחקן זר ולמעשה לוותר העונה על האפשרות שהוא ישחק כישראלי, גם כי לא ידוע מתי תתקיים הישיבה בנוגע לאזרוחים של הספורטאים, ואם בכלל היא תתקיים לאור המצב הביטחוני.