כוכבת "האח הגדול" לא נרגעה מהסרטון הוויראלי של מייה שם: "אני נחרדת מזה"

בר כהן צפתה בסרטון בו תועדה החטופה שחזרה לביתה בסיום פן שהעניק לה מעצב שיער ותקפה את המהלך השיווקי • "הכי נורא שנותני שירות חושבים שהלקוח או הצופה מטומטמים!", כעסה

בר כהן. צילום: קוקו

בר כהן ביקשה היום (חמישי) להתייחס לסרטון טיקטוק וויראלי שהעלה לרשת מעצב שיער בשם יוסי עזר בו תיעד את תוצאות הליך טיפוח השיער שהעניק לחטופה מייה שם שחזרה לביתה כששוחררה לפני שבוע מידי ארגון הטרור חמאס, אחרי ששהתה 55 ימים בשבי. בטקסט ארוך הסבירה כהן מדוע לדעתה העניין פסול, וקראה להפסיק להשתמש במי שעברו את הטרגדיה הנוראית לטובת חשיפה או רווח כלכלי. כהן לא הייתה היחידה שהתייחסה לעניין. 

"אני נחרדת מזה ומעוד המון דברים, אבל אני סותמת! אני מבקשת משהו, תנו להם להחליט מה הם רוצים להיות ולאן הם רוצים לקחת, כן גם את הפופולריות שלהם", כתבה כהן הנסערת. "כרגע זכותם לנתב את זה לאן שבא להם. אבל די להביך, זה סרטון מביך! גם אם בא לה פן, מגיע לה שכל הספרים בארץ יעמדו דום לרגליה. למה חייב לצלם כל דבר? למה אי אפשר לתת בלי לתעד? די, פשוט די! גם הכי נוראי בעיניי שנותני שירות חושבים שהלקוח או הצופה מטומטמים! תתנו בשקט, בחסד! פרנסה תבוא לכם משמיים! מבטיחה לכם שאם הם ירצו לתייג או להגיד תודה בעצמם, זה יהיה פי אלף יותר מועיל לכיס שלכם. לא יכולתי לסתום! אין פה כוונה לפגוע באף אחד, אבל אני מסתכלת עליה ובא לי לצעוק זה מביך! תפסיקו עם זה!", דרשה.

צילום מסך אינסטגרם

"די להשתמש, פשוט די, בשבוים שחוזרים, בחיילים במצב מלחמה כדי לקדם את עצמכם או את הכיס שלכם! כל פיפס הופך לרילס, כל תרומה או מעשה טוב לסטורי או לטיקטוק. זה כבר איבד את הטעם הטוב שבנתינה. פרקתי".

לקראת סיום דבריה ביקשה להבהיר ולהסביר את כוונתה ולדייק אותה. "ולא, לא דיברתי על סלפי עם חייל או להראות שמחה של חיילים בעל האש. אני מדברת על סרטונים שהם אובר, שמביכים את החיים, וגם מעמידים את המצולמים במקום שהם צריכים להודות! כשנותנים לא מבקשים תודה, נותנים מהלב!", חתמה.

גם השחקן ישראל אטיאס התייחס לנושא. "רואה סרטונים של מייה שם עם כל מיני אומנים, מעצבי שיער ועוד כאלה ואחרים שבאים לעשות לה טוב. ברור לי שכוונתם טובה, אבל רואים שמייה לא מרגישה בנוח עם זה. הנפש שלה צריכה להבריא. רואים את זה בעיניים. העיניים זו המראה של הנפש, של הנשמה. לתשומת לבכם", העיר.

@yosiazar#מיהשם♬ לצאת מדיכאון - יגל אושרי

אדל בספלוב בחרה לשתף ריל של העיתונאית לירון שמם שכתבה: "אתה באמת בטוח, ספר יקר, שהיה נכון לצלם את הווידאו הזה? ועוד להעלות אותו לטיקטוק? נכון, השבים מעניינים את כולנו, בכינו כשחטפו אותם, יצאנו לרחובות לזעוק שיחזירו אותם. זה לא הופך אותם לתפוח האדמה הלוהט של תרבות השת"פים. הם לא ביקשו להיות במעמד הזה, הם לא נרשמו למיונים לתוכנית הריאליטי האכזרית של חמאס. תניחו להם לחיות את חייהם". "מילים כל כך נכונות!", סיכמה בספלוב בקצרה.

בתגובה ל"ישראל היום" ביקשה כהן להוסיף: "האחדות בעם, רמת הנתינה, הן מבורכות. אין מדינה ועם כמו שלנו, וגם לא יהיה. תמיד אמרתי את זה בעיקר כמישהי שגרה בחו"ל, שרק בארץ שמישהו צריך עזרה כולם נרתמים. בארצות אחרות בן אדם יכול לרעוב ואף אחד לא יסובב מבט. אבל אנחנו צריכים לזכור שחיילים ושבוים הם אנשים. אדם שחזר מהשבי מבולבל ועובר המון. תנו להם להיות מסוגלים לנשום. אתם עושים משהו עבורם, תתנו מהלב. הסרטון צרם לי כי ראיתי את העיניים של מייה, את המבוכה. בא לכם לתת, תתנו. אני מבינה את הרצון לתעד רגע מרגש, אבל תזכרו שהם לא ביקשו מכם ואם אתם כבר נותנים, זה מבורך ולא חייב לתעד כל דבר. לא כולם מרגישים נוח בסיטואציה הזו. שרק ניתן ונמשיך להיות מאוחדים, אמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר